2

کاهش برداشت ۴۸۵ هزار مترمکعب آب در دو شهرستان‌ یزد

  • کد خبر : 116360
  • 19 مهر 1402 - 22:32
کاهش برداشت ۴۸۵ هزار مترمکعب آب در دو شهرستان‌ یزد
محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: تعداد 4 مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی در مجموع به میزان 21.5 لیتر در ثانیه با حجم صرفه جویی  485 هزار 931 متر مکعب آب در راستای طرح احیا و تعادل بخشی در این دو شهرستان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد از صرفه جویی‌ بیش از ۴۸۵ هزار مترمکعب آب طی ۶ ماه گذشته در این دو شهرستان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو(پاون)، محمد مهدی جوادیان زاده مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای یزد گفت: تعداد ۴ مورد تقلیل منصوبات و کاهش آبدهی در مجموع به میزان ۲۱٫۵ لیتر در ثانیه با حجم صرفه جویی  ۴۸۵ هزار ۹۳۱ متر مکعب آب در راستای طرح احیا و تعادل بخشی در این دو شهرستان انجام شده است.

رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد افزود:  تعداد ۸ مورد قطع و جمع آوری خطوط انتقال غیرمجاز آب به اراضی دیگر، ۲۴ مورد قطع برق و پلمب منصوبات چاه‌های مجاز دارای تخلف ، ۲ مورد توقیف ادوات حفاری غیرمجاز، ۵ مورد کشیدن و توقیف منصوبات غیر مجاز، ۲۸ مورد شناسایی چاه و گودال غیرمجاز و ۶ مورد پر کردن چاه غیر مجاز از اقدامات صورت گرفته توسط این اداره است.

وی با اشاره به همکاری خوب دستگاه قضایی در برخورد با متخلفان و متجاوزان به منابع آب سطحی و زیرزمینی اظهار داشت: اداره منابع آب شهرستان های خاتم و مروست با هرگونه تخلف در زمینه منابع آبی برخورد قانونی و جدی خواهد داشت.

این مقام مسئول با بیان اینکه تعداد ۹۵ مجوز رفع عیب وتعمیر پمپ و لوله داده شده است، بیان کرد: تحویل حجمی آب کشاورزی و صنعت برای سومین سال پیاپی با همکاری کشاورزان و بهره برداران در حال انجام است.

 

 

نیروگاهیان

جوادیان زاده  تعداد بازرسی‌های گروه گشت این اداره را ۶۰۶ مورد اعلام کرد و اظهار داشت: در راستای جبران کاهش آب‌دهی چاه های کشاورزی، صنعت، خدمات و شرب ۱۲۷ مجوز در این دو شهرستان صادر شده است.

مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه ۵۳۲ حلقه چاه کشاورزی و ۴۳ حلقه چاه صنعتی دارای کنتور هوشمند هستند، گفت: بیش از ۹۹ درصد از چاه‌های کشاورزی و بیش از ۷۴ درصد از چاه‌های صنعتی این دو شهرستان به کنتور هوشمند مجهز شده‌اند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=116360
  • نویسنده : تقوی کولیوند
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.