3

کاهش تلفات آب در سبزوار با هوشمند‌سازی شبکه توزیع

  • کد خبر : 89142
  • 13 آبان 1401 - 17:23
کاهش تلفات آب در سبزوار با  هوشمند‌سازی شبکه توزیع
"حسین ریاضی" با اشاره به بحران کم‌آبی و ادامه پدیده خشکسالی، نیاز آبی این شهر را 200 لیتر برثانیه اعلام کرد و گفت: برای دستيابي به شاخص‌های کمي و کيفي آب، حفر هشت حلقه چاه با توان 280 لیتر بر ثانیه و ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت 29 هزار متر مکعب در حال پیگیری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار گفت: تلفات آب در این شهر با اجرای طرح هوشمند ‌سازی شبکه توزیع به حداقل رسید و با مجموع اقداماتی که انجام شد، عبور از تابستان سال جاری با کمترین مشکل صورت گرفت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حسین ریاضی” با اشاره به بحران کم‌آبی و ادامه پدیده خشکسالی، نیاز آبی این شهر را ۲۰۰ لیتر برثانیه اعلام کرد و گفت: برای دستیابی به شاخص‌های کمی و کیفی آب، حفر هشت حلقه چاه با توان ۲۸۰ لیتر بر ثانیه و ساخت مخزن ذخیره به ظرفیت ۲۹ هزار متر مکعب در حال پیگیری است.
وی با اشاره به اهم اقدامات یک ساله آبفا، اظهار داشت: اصلاح ۶٫۱۵ کیلومتر شبکه، مدل‌سازی هیدرولیکی زون‌های شبکه توزیع، توسعه شبکه آب به طول ۷٫۶ کیلومتر، حفر یک حلقه چاه جدید، نوسازی هزار و  ۱۰۰ فقره انشعاب آب  از جمله اقدامات یک سال اخیر آبفای سبزوار است.

 

 

نیروگاهیان

وی ضمن تأکید بر احداث مخازن ذخیره آب به ظرفیت ۸۰۰۰ متر مکعب برای ۳۵ روستا و اصلاح ۲۸۰ متر شبکه روستایی، اضافه کرد: اجرای طرح آبرسانی به ۱۰ روستای بخش روداب با همیاری خیر نیکوکار حاج اکبر ابراهیمی به مبلغ ۱۱٫۲ میلیارد ریال در حال انجام است که  ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سبزوار همچنین با بیان اینکه  ۹۵ درصد جمعیت شهر سبزوار از خدمات جمع‌آوری دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار شده‌اند، یادآور شد:  وجود لایه‌های سنگی و چاه‌های جذبی، سطح بالای آب زیرزمینی و … از جمله مشکلات کندی اجرای شبکه در برخی مناطق شهر محسوب می‌شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=89142
  • نویسنده : پروانه عابدین
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.