1
در ۲ هفته اخیر صورت گرفت؛

کاهش دبی ۲۵۰ لیتر در ثانیه‌ای چاه‌های آب کرمانشاه

  • کد خبر : 54913
  • 30 تیر 1400 - 15:38
کاهش دبی ۲۵۰ لیتر در ثانیه‌ای چاه‌های آب کرمانشاه
"علیرضا کاکاوند" در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه، با اشاره به خشکسالی‌هایی که سراسر کشور را فرا گرفته و از قبل قابل پیش‌بینی بود، اظهار کرد: این خشکسالی‌ها منابع تامین آب کرمانشاه را نیز با مشکل مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: چاه‌های تامین آب شهر کرمانشاه در دو هفته اخیر ۲۵۰ لیتر در ثانیه کاهش دبی داشته‌اند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علیرضا کاکاوند” در جلسه ستاد بحران استان کرمانشاه، با اشاره به خشکسالی‌هایی که سراسر کشور را فرا گرفته و از قبل قابل پیش‌بینی بود، اظهار کرد: این خشکسالی‌ها منابع تامین آب کرمانشاه را نیز با مشکل مواجه کرده است.

وی با بیان اینکه عمده منبع تامین آب در شهرها و روستاهای کرمانشاه چاه و چشمه است، خاطرنشان کرد: در چشمه‌ها ۷۰ درصد کاهش دبی داشتیم و میزان دبی چاه‌های استان نیز به طور میانگین سه لیتر در ثانیه کاهش داشته است.

به گفته مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه، طی دو هفته اخیر وضعیت منابع آبی استان بسیار بدتر شده، بگونه‌ای که فقط در چاه‌های تامین آب شهر کرمانشاه ۲۵۰ لیتر در ثانیه افت دبی داشته‌ایم.

 

 

نیروگاهیان

کاکاوند از کاهش ۸۷ درصدی دبی آب سراب قنبر به عنوان یکی از منابع مهم تامین آب شهر کرمانشاه خبر داد و اظهار کرد: دبی آب سراب قنبر از ۳۱۰ لیتر در ثانیه اکنون به ۷۰ لیتر رسیده است.

وی تاکید کرد: در چاه‌های ده پهن و میاندربند نیز مشکلات کاهش دبی داشتیم، بگونه‌ای که چهار حلقه چاه به طور کامل خشک شده و برای ۳۰ حلقه چاه نیز مجبور شدیم عمق نصب پمپ‌ها را افزایش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با بیان اینکه اوج مشکلات آب معمولا تا ۲۵ مرداد ماه است، ابراز نگرانی کرد که در روزهای آینده وضعیت منابع آبی بدتر شود.

کاکاوند با اشاره به اینکه با وجود کاهش منابع آبی، برای تامین آب شهرها و روستاها با مشکل حادی مواجه نیستیم و وضعیت نسبت به سال گذشته بهتر است، اظهار کرد: سال گذشته در چنین ایامی در پاوه، نودشه، باینگان، هرسین و روانسر مشکل آب داشتیم که اکنون مشکل این مناطق حل شده است.

وی تاکید کرد: به علاوه در سال گذشته در چنین ایامی به ۱۷۰ روستا آبرسانی سیار داشتیم که اکنون این تعداد به ۱۳۹ روستا رسیده است.

کاکاوند همچنین از دستگاه‌هایی که تانکر در اختیار دارند درخواست کرد تانکر خود را خصوصاً برای آبرسانی به شهرستان‌های مرزی مانند پاوه و ثلاث باباجانی در اختیار آب و فاضلاب قرار دهند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=54913
  • نویسنده : علی مرادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.