4
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر عنوان کرد:

کاهش وابستگی آب شرب استان بوشهر به استان‌های دیگر با تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن

  • کد خبر : 50543
  • 03 خرداد 1400 - 21:45
کاهش وابستگی آب شرب استان بوشهر به استان‌های دیگر با تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن
"عبدالحمید حمزه‌پور" از افت بارش‌های باران در استان خبر داد و اظهار کرد: با کاهش باران تابستان سختی در پیش روی استان بوشهر قرار دارد که می‌توانیم با قرار دادن فرهنگ مدیریت مصرف آب در دستور کار، تابستان بدون سختی را پشت سر گذاشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر گفت: با تکمیل پروژه‌های آب‌شیرین‌کن ۳۰ درصد از وابستگی آب شرب استان بوشهر به استان‌های دیگر کاهش می‌یابد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “عبدالحمید حمزه‌پور” از افت بارش‌های باران در استان خبر داد و اظهار کرد: با کاهش باران تابستان سختی در پیش روی استان بوشهر قرار دارد که می‌توانیم با قرار دادن فرهنگ مدیریت مصرف آب در دستور کار، تابستان بدون سختی را پشت سر گذاشت.
وی از اجرا پروژه‌های آبرسانی در حوزه آب‌شیرین‌کن در شهرها و روستاهای استان بوشهر خبر داد و صریح کرد: اکنون بیش از ۳۵ هزار مترمکعب در شبانه‌روز از طریق پروژه‌های آب‌شیرین‌کن، آب آشامیدنی در شهرهای بوشهر، کنگان و لاور ساحلی دشتی تولید و وارد شبکه آبرسانی می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با بیان اینکه پروژه‌های آب‌شیرین‌کن توسط بخش خصوصی اجرا و آب تولیدی به‌صورت تضمینی خریداری می‌شود گفت: هر مترمکعب آب پروژه‌های آب‌شیرین‌کن ۱۵ هزار تومان است که یک سی‌ام این قیمت از مردم گرفته می‌شود.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر با اشاره به اجرا ۴ پروژه آب‌شیرین‌کن بزرگ در نقاط مختلف استان بوشهر خاطرنشان کرد: این پروژه‌ها در مراحل پایانی کار قرار دارند و فاز نخست آنها در  نیمه نخست امسال وارد مدار تولید می‌شود.
حمزه‌پور با بیان اینکه در روستاهای استان بوشهر پروژه‌های آب‌شیرین‌کن در حال اجرا است که بخشی از آنها امسال افتتاح می‌شود، پروژه‌های آب‌شیرین‌کن ۲۸ هزار مترمکعب سیراف – جم، ۳۵ هزار و ۱۷ هزار مترمکعب بوشهر، ۶۵۰۰ مترمکعب وحدتیه را از جمله این پروژه‌ها دانست.
وی، ارزش سرمایه‌گذاری آب‌شیرین‌کن‌ها را یک‌هزار میلیارد تومان دانست و افزود: بیش از ۳۰ هزار مترمکعب از ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌ها در فصل تابستان وارد مدار تولید می‌شود که شامل آب‌شیرین‌کن روستایی و شهری است.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان بوشهر، با اشاره به اینکه تا پایان امسال همه پروژه‌های آب‌شیرین‌کن وارد مدار تولید می‌شود تصریح کرد: با راه‌اندازی آب‌شیرین‌کن حداقل ۳۰ درصد از وابستگی آب شرب استان بوشهر به استان‌های دیگر کاهش می‌یابد.
حمزه‌پور افزود: اکنون ظرفیت آب‌شیرین‌کن‌های در دست احداث و بهره‌برداری افزون بر ۱۵۰ هزار مترمکعب در شبانه‌روز است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=50543
  • نویسنده : امیرحسین طاووس‌خواه
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.