6

کاهش ۵۰ درصدی سوخت مازوت نیروگاه شهید رجایی

  • کد خبر : 77662
  • 02 خرداد 1401 - 19:44
کاهش ۵۰ درصدی سوخت مازوت نیروگاه شهید رجایی
مسعودی، شرکت پالایش و پخش از تخصیص ۶ میلیون لیتر نفت کوره برای شرایط اضطراری به نیروگاه شهید رجایی خبر داد.

مدیرعامل نیروگاه شهید رجایی: از امروز مصرف مازوت در این نیروگاه، به دلیل تخصیص گاز، به ۵۰ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، فرهور در نشست شورای حفظ حقوق بیت المال گفت: تمامی نیروگاه های کشور با سوخت گاز طراحی شده اند و سوخت دوم گازوئیل و سوخت سوم برای شرایط اضطراری در نیروگاه های بخار مازوت است و در شرایطی که شبکه گازرسانی مختل می شود از سوخت مایع به جای گاز برای استمرار تولید برق استفاده می کنیم.

وی گفت: در طول زمستان ناترازی مصرف انرژی به دلیل مصرف بالای گاز برخلاف تولید گاز به وجود می آورد به طوری که در هفته گذشته تمامی نیروگاه های از ۲۳۰ میلیون متر مکعب گاز که باید به آنها اختصاص می یافت فقط ۱۳۰ میلیون لیتر دریافت کردند و به ناچار از سوخت مازوت و سوخت های جایگزین برای استمرار تولید برق استفاده می کنند.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل نیروگاه ادامه داد: تا پایان امسال برای تولید برق با مشکلات عدیده ای روبه رو خواهیم شد به دلیل اینکه در تابستان مصرف برق به شدت افزایش می یابد و مصرف مازوت سرعت استهلاک تجهیزات نیروگاه را افزایش داده است.

فرهور تاکید کرد: برای تنظیم برق باید در نقاطی که افت ولتاژ داریم نیروگاه هایی تاسیس شوند تا شاهد بروز خسارت به تجهیزات کارخانجات و مردم نباشیم و  نیروگاه شهید رجایی نقش تنظیم ولتاژ منطقه شمالغرب و شمالی کشور را بر عهده دارد.

در سطح کلان و ملی تلاش خاصی برای احداث نیروگاه های تجدیدپذیر صورت نگرفته است و در صورت راه اندازی این نیروگاه ها میزان مصرف انرژی های فسیلی برای تولید برق کاهش می یابد.

بوشهری، مدیرعامل شرکت گاز هم گفت: تا پایان خرداد، در کنار تامین گاز کارخانه ها و منازل مسکونی گاز مورد نیاز به نیروگاه شهید رجایی تحویل داده می شود.

همچنین مسعودی، شرکت پالایش و پخش از تخصیص ۶ میلیون لیتر نفت کوره برای شرایط اضطراری به نیروگاه شهید رجایی خبر داد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=77662
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صداوسیما

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.