4
در پیک بار تابستان به ثبت رسید؛

کاهش ۱۴۰ مگاواتی مصرف برق در استان زنجان

  • کد خبر : 58803
  • 23 شهریور 1400 - 17:41
کاهش ۱۴۰ مگاواتی مصرف برق در استان زنجان
حسین خانی گفت: از مجموع 8000 تفاهم‌نامه منعقد شده، 3000 تفاهم‌نامه با صنایع کوچک، کشاورزی، تجاری و اداری امورهای اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان انجام شده و این قراردادها اقدامات موثری است که در جهت کاهش مصرف برق انجام شده است.

مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، از کاهش ۱۴۰ مگاواتی مصرف برق استان با همکاری صنایع و مشترکان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مجید حسین‌خانی” با عنوان این مطلب که به دلیل افزایش دمای هوا و کاهش بارندگی در سال جاری مصرف برق به صورت فزاینده‌ای افزایش یافته است، گفت: در پیک‌بار تابستان ۱۴۰۰ با مراجعه حضوری به صنایع بزرگ یا کوچک و برگزاری جلسات با انجمن‌های تخصصی و شرکت‌ها بیش از ۸۰۰۰ تفاهم‌نامه فیزیکی یا الکترونیکی منعقد و تمامی تفاهم‌نامه‌ها در نرم افزارهای مربوطه ثبت شد.
حسین خانی گفت: از مجموع ۸۰۰۰ تفاهم‌نامه منعقد شده، ۳۰۰۰ تفاهم‌نامه با صنایع کوچک، کشاورزی، تجاری و اداری امورهای اجرایی شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان انجام شده و این قراردادها اقدامات موثری است که در جهت کاهش مصرف برق انجام شده است.
وی تعدیل یک مگاوات برق مصرفی شرکت پخش فرآوده‌های نفتی را کمک بسزایی در صرفه‌جویی انرژی برق در سطح استان دانست و تاکید کرد: انعقاد تفاهم‌نامه اقدام موثری است که با شرکت پخش فرآورده‌های نفتی صورت گرفت که این اقدام موجب کاهش برق ۲۶ ایستگاه CNG به مدت ۲ ساعت در روز شده است.
وی در ادامه با اشاره به این که دولت، مدیریت مصرف را از خود شروع کرده است، افزود: پایش روزانه مصارف ادارات دولتی و بانک‌ها که پس از نصب حدود ۶۰۰ دستگاه کنتور هوشمند و نصب ۱۵۰ دستگاه کنتور برای بانک‌ها‌ آغاز شده و حدود ۵٫۴ مگاوات عملکرد در این حوزه را به ارمغان آورد.

 

نیروگاهیانحسین خانی نرم افزارهای پایش مصرف را اقدامی موثر و مفید در جهت کنترل و رصد مصارف شرکت‌های صنعتی دانست و گفت: پایش مصرف شرکت‌های صنعتی از طریق نرم‌افزارهای پایش بار امکان رصد لحظه به لحظه و گذر موفق از پیک بار را موجب شد.
وی به تعدیل بار ۱۴۰ مگاوات در ساعات پیک مصرف اشاره کرد و گفت: در حوزه صنایع فولادی حدود ۲۸ مگاوات، کشاورزی از ۱۰ تا ۳۵ مگاوات، صنایع روی بیش از ۸۰ مگاوات و ما بقی در صنایع دیگر بوده است برخی مواقع که سهمیه بالایی تعیین می‌شد قطعا تعدیل و خاموشی نیز کمتر بوده است. همچنین با برگزاری مانور ادارات حدود ۵٫۴ مگاوات تعدیل بار در استان اتفاق افتاد.
مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان خاطرنشان کرد: با تعامل و همکاری صاحبان صنایع، مشترکان و همکاران صنعت برق استان پیک بار تابستان امسال با کمترین خاموشی برای مشترکان خانگی همراه بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=58803
  • نویسنده : علی زرگری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.