1

کاهش ۱۵ درصدی هدر رفت انرژی برق در استان کردستان

  • کد خبر : 56376
  • 19 مرداد 1400 - 10:49
کاهش ۱۵ درصدی هدر رفت انرژی برق در استان کردستان
خرم، وضعیت تلفات انرژی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر نرخ میانگین کشوری تلفات برق حدود ۱۱ تا ۱۵ درصد است.

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان از کاهش ۱۵ درصدی تلفات انرژی در کردستان خبر داد و گفت: این امر با اجرای برنامه‌های توسعه‌ای اخیر محقق شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هیوا خرم” در تشریح این خبر گفت: توجه به تلفات در شبکه‌های توزیع برق به‌دلیل پر هزینه بودن تولید انرژی و صرف سرمایه گذاری زیاد، دارای اهمیت زیادی است که در این راستا با انجام پروژه‌های فنی و غیرفنی، تلفات انرژی برق در استان کردستان از ابتدای امسال تا پایان تیرماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان ۱۵ درصد کاهش یافته است.
خرم، وضعیت تلفات انرژی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در حال حاضر نرخ میانگین کشوری تلفات برق حدود ۱۱ تا ۱۵ درصد است.
وی اصلی‌ترین موارد تلفات برق را مربوط به بخش غیرفنی توزیع دانست و اظهار داشت: سرقت برق، وجود انشعاب‌های غیرمجاز، دستکاری کنتور و عدم قرائت صحیح یا به موقع کنتور مهمترین دلایل بروز تلفات انرژی است، این در حالی است که بخش دیگری از تلفات انرژی مربوط به بخش فنی است که سهم ۷ درصدی را در شبکه توزیع  برق دارد.
خرم در ادامه افزود: در ماه‌های گرم سال برای تعرفه‌های صنعتی، تجاری و عمومی ضریب افزایش ۲۰ درصدی اعمال می‌شود، همچنین برای آن دسته از مشترکان خانگی که بیش از ۲ برابر الگوی مصرف از برق استفاده می‌کنند انرژی مصرفی مازاد بر ۲ برابر الگوی مصرف، با نرخ صادراتی محاسبه خواهد شد، لذا لازم است که این دسته از مشترکان، نسبت به کاهش مصرف اقدام کنند.

 

نیروگاهیان

معاون فروش و خدمات مشترکین شرکت توزیع برق کردستان با اشاره به افزایش استفاده از وسایل سرمایشی در فصل تابستان خاطرنشان ساخت: وسایل سرمایشی در فصل تابستان در استان ما ۳۲ درصد از مصرف برق را به خود اختصاص می‌دهد، مشترکان می‌توانند با مدیریت صحیح برق به خصوص در فصل گرما و هنگام استفاده از وسایل سرمایشی، این مهم را به خوبی مدیریت کرده و صنعت برق را در تأمین برق مطمئن و پایدار یاری نمایند.
خرم در پایان گفت: وضعیت اقلیمی استان کردستان به گونه‌ای است که استفاده از کولر آبی جواب گوی نیاز مشترکان خواهد بود و استفاده از کولر گازی منطقی نیست و هزینه‌های اضافی را به مشترکان تحمیل می‌کند.
لازم به ذکر است، شرکت توزیع برق کردستان در راستای کاهش تلفات انرژی استان، ایجاد مبلمان مناسب شهری و روستایی و افزایش ضریب ایمنی شبکه در سال گذشته بالغ بر ۱۲۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف هوایی استان را به کابل خود نگهدار تبدیل شده است که تاکنون از مجموع ۵۸۲۰ کیلومتر شبکه استان جمعا ۳۰۹۰ کیلومتر به صورت کابل خود نگهدار اجرا شده است. طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته قرار است تا پایان سال ۱۴۰۱ کل شبکه فشار ضعیف هوایی استان به کابل خود نگهدار تبدیل شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=56376
  • نویسنده : هانا نقشبندی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.