5

کاهش ۲٫۵ مگاواتی مصرف برق استان چهارمحال و بختیاری با تغییر ساعات اداری

  • کد خبر : 79768
  • 01 تیر 1401 - 11:38
کاهش ۲٫۵ مگاواتی مصرف برق استان چهارمحال و بختیاری با تغییر ساعات اداری
"مجید فرهزاد" در نشست با خبرنگاران این استان، با اشاره به اینکه، پیک‌بار تابستان امسال در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی و تجاری الگوی مصرف متعارفی تعیین شده است، گفت: خط قرمز این شرکت خاموشی در بخش خانگی است و تمام تلاشمان این است که درحوزه خانگی، خاموشی اعمال نگردد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری از تحقق ۲٫۵ مگاوات صرفه جویی در مصرف برق با تغییر ساعات کاری ادارات این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مجید فرهزاد” در نشست با خبرنگاران این استان، با اشاره به اینکه، پیک‌بار تابستان امسال در حوزه‌های صنعتی، کشاورزی، خانگی و تجاری الگوی مصرف متعارفی تعیین شده است، گفت: خط قرمز این شرکت خاموشی در بخش خانگی است و تمام تلاشمان این است که درحوزه خانگی، خاموشی اعمال نگردد.
وی در خصوص زمینه بهره‌وری از انرژی‌های نو در استان گفت: استان چهارمحال و بختیاری در زمینه تولید برق خورشیدی با توجه به زوایه تابش، دارای شرایط بسیار مطلوبی است و به میزان ۲۵۰ مگاوات تولید برق خورشیدی در سطح استان، ظرفیت سنجی شده است.
فرهزاد بیان کرد: سال گذشته حدود ۸۱۰ پکیج برق خورشیدی در بین عشایر استان توزیع شد و در سال‌جاری نیز برای توزیع ۲۰۰۰ پکیج برق خورشیدی در حال برنامه‌ریزی هستیم.
وی از پیش‌بینی پیک مصرف برق استان به میزان ۵۰۰ مگاوات در سال‌جاری خبر داد و افزود: در حوزه کشاورزی، مشترکان با خاموش کردن پمپ چاه خود در بین ساعات ۱۲ تا ۱۷، از برق رایگان در دیگر ساعات شبانه‌روز بهره‌مند خواهند شد.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری در بخش صنعتی، گفت: در این بخش نیز با توجه به توافق وزارت نیرو و سازمان صمت، واحدهای صنعتی که مطابق با برنامه‌ریزی‌های انجام شده با مشارکت در برنامه‌های مدیریت مصرف من جمله جابه‌جایی تعطیلات هفتگی خود اقدام کنند از طرح‌های تشویقی بهره‌مند می‌شوند.
وی در تشریح طرح‌های مدیریت مصرف بخش خانگی گفت: مشترکان بخش خانگی که الگوی مصرف را در ماه‌های گرم سال (۳۰۰ کیلووات ماهیانه) رعایت کنند و نسبت به سال قبل کاهش مصرف داشته باشند به ازای هرکیلوات ساعت کاهش مبلغ ۵۰۰ تومان پاداش همکاری در صورتحساب برق مصرفی آن‌ها اعمال خواهد شد.
فرهزاد در پایان سخنان خود با اشاره به اینکه شرکت توزیع برق این استان در سه سال گذشته به‌ صورت متوالی رتبه نخست مدیریت پیک‌بار را با کمترین اعمال خاموشی در بین شرکت‌های توزیع برق کشور کسب نموده است، افزود: نقش موثر اصحاب رسانه و خبرنگاران در کسب این موفقیت بسیار مهم بوده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=79768
  • نویسنده : جعفر تیموری
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.