5

کاهش ۳۳٫۷ درصدی صادرات برق تاجیکستان

  • کد خبر : 22144
  • 30 فروردین 1399 - 16:16
کاهش ۳۳٫۷ درصدی صادرات برق تاجیکستان

صادرات برق تاجیکستان در سه ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۳٫۷ درصد کاهش یافته است. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، صادرات برق تاجیکی در ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است. […]

صادرات برق تاجیکستان در سه ماهه اول سال جاری میلادی در مقایسه با زمان مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۳٫۷ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، صادرات برق تاجیکی در ماه‌های ژانویه تا مارس سال جاری در مقایسه با زمان مشابه سال گذشته کاهش یافته است.

درآمد از طریق فروش برق در سه ماهه اول سال جاری میلادی ۶٫۸۰۵ میلیون دلار برآورد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۱۹ میلادی ۳۳٫۷ درصد کمتر است.

در مورد حجم برق صادراتی تاجیکستان به کشورهای افغانستان و ازبکستان در این مدت چیزی گفته نمی‌شود.

نیروگاهیان

اما بنابر آمار سال گذشته، تاجیکستان در طول سال ۲۰۱۹ میلادی از طریق صادرات برق به کشورهای همسایه بیش از ۹۱٫۳ میلیون دلار درآمد کسب کرده است.

از جمله، تاجیکستان در سال گذشته میلادی به افغانستان همسایه ۱٫۴۵۸ میلیون کیلووات ساعت برق به ارزش ۶۰٫۶ میلیون دلار، به ازبکستان ۱٫۴۲۵ میلیون کیلووات ساعت برق به ارزش ۲۸٫۵ میلیون دلار، صادر کرده است.

بنابر اعلام شرکت «برق تاجیک»، تاجیکستان قصد دارد در سال جاری میلادی صادرات برق به افغانستان را افزایش دهد.

طبق توافقنامه، «دوشنبه» در سال جاری میلادی به «کابل» ۱٫۵۸۸ میلیون کیلووات ساعت برق تقریبا ۳۰ میلیون کیلووات برق ساعت برق بیشتر از سال ۲۰۱۹ میلادی باید عرضه کند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=22144

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.