3

کاهش ۳۸ درصدی ورودی روان‌آب‌ها به مخازن سدهای کشور

  • کد خبر : 30956
  • 30 مرداد 1399 - 15:08
کاهش ۳۸ درصدی ورودی روان‌آب‌ها به مخازن سدهای کشور
میزان ورودی در مدت مشابه سال گذشته، 87 میلیارد و 200 میلیون متر مکعب بوده که این رقم از ابتدای سال آبی جاری تا 24 مرداد امسال به 54 میلیارد و 80 میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

میزان ورودی روان‌آب‌ها به مخازن سدهای کشور در سال آبی جاری از ابتدای مهر سال گذشته تا ۲۴ مرداد امسال به میزان ۳۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال آبی گذشته کاهش داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، میزان ورودی در مدت مشابه سال گذشته، ۸۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون متر مکعب بوده که این رقم از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ مرداد امسال به ۵۴ میلیارد و ۸۰ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

نیروگاهیان

بنابر این گزارش، ظرفیت کل مخازن سدها در سال آبی گذشته تا ۲۴ مرداد ۹۸، ۵۰ میلیارد و ۵۰ میلیون متر مکعب بوده و موجودی آنها در زمان حاضر با کاهش ۵ درصدی از ابتدای سال آبی جاری تا ۲۴ مرداد امسال ۳۱ میلیارد و ۳۸۰ متر مکعب را شامل می‌شود. این رقم در مدت مشابه سال آبی گذشته، ۳۳ میلیارد و ۱۶۰ میلیون متر مکعب بوده است.

بر اساس این گزارش، مخازن سدهای کشور در زمان حاضر تا ۲۴ مرداد امسال ۶۲ درصد پر بوده که این میزان در مدت مشابه سال گذشته، ۶۶ درصد بود. در این مدت میزان خروجی سدها هم ۳۱ درصد کاهش داشت.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=30956

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.