8

کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در ایلام/ اعلام ممنوعیت کشت برنج در این استان

  • کد خبر : 50959
  • 08 خرداد 1400 - 16:39
کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها در ایلام/ اعلام ممنوعیت کشت برنج در این استان
"علی پوراحمد" اظهار کرد: در سال زراعی جاری شاهد کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته در استان ایلام بوده‌ایم و آمارها از کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها نسبت به بلندمدت حکایت دارد.

مدیرعامل آب منطقه‌ای استان ایلام با اشاره به کاهش ۴۰ درصدی بارش در استان، گفت: امسال کشت برنج در استان ایلام ممنوع است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “علی پوراحمد” اظهار کرد: در سال زراعی جاری شاهد کاهش ۴۰ درصدی بارش‌ها نسبت به سال گذشته در استان ایلام بوده‌ایم و آمارها از کاهش ۲۵ درصدی بارش‌ها نسبت به بلندمدت حکایت دارد.
وی با اشاره به اینکه آورد رودخانه‌های استان ایلام به صورت تصاعدی کاهش پیدا کرده است، گفت: مخازن سدهای استان ایلام نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد کاهش آب نشان می‌دهند و این در حالیست که دبی ورودی رودخانه‌ها به مخازن سدها در حال حاضر نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از ۷۰ درصد کمتر شده است.

 

نیروگاهیان

پوراحمد اضافه کرد: برای عبور از پیک امسال، آب منطقه‌ای استان با همکاری استاندار ایلام و سایر دستگاه‌های ذی‌ربط اقدامات اضطراری همچون ممنوعیت کشت برنج و محصولات پرآب‌بر تحت پوشش چاه‌ها و موتورتلمبه‌ها، قرق با شعاع دو هزار متری اطراف چاه‌های آب شرب و جلوگیری از کشت محصولات پرآب در اطراف این چاه‌ها برای حفظ آبخوان‌ها، محدودیت ساعات آبیاری فضای سبز، جداسازی آب فضای سبز از آب شرب شهرها و … انجام داده است.
وی گفت: جلوگیری از اضافه برداشت و همچنین حفر چاه غیرمجاز از دیگر اقدامات آب منطقه‌ای ایلام بوده که البته خوشبختانه استان ایلام در وضعیت فعلی دارای چاه غیرمجاز نیست.
پوراحمد افزود: عبور از شرایط خشکسالی حادث شده مستلزم عمل به وظایف از سوی همه دستگاه‌ها و رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی از طرف همه بهره برداران و ذینفعان خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=50959
  • نویسنده : عباس کردنژاد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.