4
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد خبر داد:

کاهش ۴۶ درصدی ذخایر سدهای مشهد نسبت به سال قبل/ ۳۰ درصد کمبود آب خواهیم داشت

  • کد خبر : 99451
  • 26 اسفند 1401 - 23:24
کاهش ۴۶ درصدی ذخایر سدهای مشهد نسبت به سال قبل/ ۳۰ درصد کمبود آب خواهیم داشت
حسین اسماعیلیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در دهه سوم خشکسالی قرار داریم و میزان بارندگی در سال آبی جاری در مشهد از ابتدای مهر ماه تا کنون ۶٠ میلیمتر بوده است، افزود: این رقم در مدت مشابه پارسال ٨١ میلی‌متر و در دوره بلند مدت نیز ١٣۴ میلیمتر بوده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با بیان اینکه در دهه سوم خشکسالی قرار داریم ، اظهار کرد: با ادامه روند خشکسالی در شرایط اوج مصرف در مشهد ٣٠ درصد کمبود آب در تابستان پیش رو پیش بینی شده و چهار متر مکعب در ثانیه کمبود آب خواهیم داشت.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، حسین اسماعیلیان در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان اینکه در دهه سوم خشکسالی قرار داریم و میزان بارندگی در سال آبی جاری در مشهد از ابتدای مهر ماه تا کنون ۶٠ میلیمتر بوده است، افزود: این رقم در مدت مشابه پارسال ٨١ میلی‌متر و در دوره بلند مدت نیز ١٣۴ میلیمتر بوده است.

وی اظهار کرد: با ادامه روند خشکسالی در شرایط اوج مصرف در مشهد نظیر تابستان پیش رو ٣٠ درصد کمبود آب پیش بینی شده و چهار متر‌مکعب در ثانیه کمبود آب خواهیم داشت.

اسماعیلیان افزود: برای تامین این کسری آب طرح‌های اضطراری در دست اجراست که ۵٠ درصد از این کمبود را جبران خواهد کرد؛ همچنین طرح‌های دیگری نیز اجرا می‌شود تا به جیره‌بندی آب نرسیم، چون جیره‌بندی، خط قرمز ماست.

وی افزود: هم اینک حجم ذخیره آب در سدهای مشهد کمتر از ١٧ درصد است. آب موجود در سدها نسبت به مدت مشابه پارسال ۴۶ درصد کاهش دارد و فقط ١۴ درصد از حجم ذخیره سد دوستی آب دارد.

اسماعیلیان ادامه داد: امسال میزان برداشت از سدها را به حداقل رساندیم اما نسبت به پارسال ٩ درصد از منابع زیرزمینی بیشتر برداشت شد.

 

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با تاکید بر فرهنگ‌سازی مدیریت مصرف آب گفت: در سال جاری در بخش خانگی ١١ درصد کاهش مصرف نسبت به سال گذشته ثبت شده که بیانگر رعایت مدیریت مصرف توسط شهروندان است، اما همچنان باید روند مصرف کاهشی باشد.

اسماعیلیان در خصوص اجرای شبکه جمع آوری فاضلاب در مشهد تصریح کرد: هم اینک ٨٢ درصد از جمعیت این کلانشهر تحت پوشش شبکه جمع آوری فاضلاب هستند اما در بخش تصفیه خانه‌های فاضلاب، عقب ماندگی‌های وجود دارد.

وی ادامه داد: ظرفیت تصفیه خانه‌های فاضلاب مشهد در حال حاضر ٢۶٣ هزار متر مکعب در شبانه روز  است و تا سال ١۴٠٢ حدود ١٠٠ هزار متر مکعب به این ظرفیت افزوده می‌شود و برای تکمیل ظرفیت تصفیه خانه‌ها در سال جاری نیاز به هفت هزار میلیارد تومان اعتبار برآورد شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=99451
  • نویسنده : محمدرضا برازنده‌پور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.