2
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان خبر داد:

کاهش ۵۴ درصدی حجم رواناب‌های استان کردستان

  • کد خبر : 51226
  • 11 خرداد 1400 - 19:46
کاهش ۵۴ درصدی حجم رواناب‌های استان کردستان
"آرش آریانژاد" در جلسه شورای‌ اداری استان که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران استانی در استانداری کردستان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کاهش بارندگی و خشکسالی امسال، اظهار داشت: بارش‌ها در سال آبی جاری به نسبت سال گذشته 37 درصد و نسبت به بلندمدت 32 درصد کاهش داشته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کردستان گفت: حجم رواناب‌های استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۴ درصد کاهش یافته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “آرش آریانژاد” در جلسه شورای‌ اداری استان که با حضور استاندار، نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مدیران استانی در استانداری کردستان برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از وضعیت کاهش بارندگی و خشکسالی امسال، اظهار داشت: بارش‌ها در سال آبی جاری به نسبت سال گذشته ۳۷ درصد و نسبت به بلندمدت ۳۲ درصد کاهش داشته است.
آریانژاد وضعیت رواناب‌های استان در سال آبی جاری را نگران کننده دانست و افزود: حجم رواناب‌های استان در سال آبی گذشته چهار هزار میلیون مترمکعب بود که با توجه به کاهش نزولات جوی، امسال این رقم به یک هزار و ۲۰۰ میلیون مترمکعب رسیده است که در مجموع حجم رواناب‌های استان در سال آبی جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد کاهش یافته که این به منزله افت مخازن آب سدهای استان است.

 

نیروگاهیان

وی یادآور شد: با توجه به خشکسالی و کاهش بارش‌ها، اولویت ما صرفا تامین آب شرب پایدار و سالم خصوصا در فصل گرما است که امیدواریم با مدیریت صحیح شاهد جیره بندی یا قطعی آب نباشیم.
آریانژاد همدلی تمامی مصرف کنندگان بخش آب را ضروری دانست و ادامه داد: اگر ارکان حکمرانی منابع آب، یعنی همان مصرف‌کنندگان، در بخش‌های خانگی، کشاورزی، صنعت و شهرداری‌ها در زمینه صرفه‌جویی و حفاظت از منابع آب، همدل و همراه نباشند، یقینا در بخش تأمین و توزیع دچار مشکل خواهیم شد.
وی در خاتمه جلسه ابراز امیدواری کرد: با همت مسئولین و دستگاه های ذیربط و همراهی مصرف کنندگان بخش آب، تابستان امسال را بدون هیچ دغدغه‌ای سپری خواهیم کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=51226
  • نویسنده : کامران سهرابی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.