1
مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران عنوان کرد:

کسری ۲۶۵ میلیون متر مکعبی آب در سدهای پنجگانه استان تهران

  • کد خبر : 63736
  • 23 آبان 1400 - 19:44
کسری ۲۶۵ میلیون متر مکعبی آب در سدهای پنجگانه استان تهران
"محمد شهریاری" با بیان این مطلب عنوان کرد: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر امسال) تاکنون 32.8 میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده است.

مدیر دفتر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران از کاهش دو درصدی بارندگی‌ها نسبت به مدت مشابه پارسال خبر داد و گفت: همچنان با کسری ۲۶۵ میلیون مترمکعبی در سدهای پنجگانه مواجه هستیم و بحران آبی ادامه دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد شهریاری” با بیان این مطلب عنوان کرد: از ابتدای سال آبی (ابتدای مهر امسال) تاکنون ۳۲٫۸ میلی‌متر بارندگی در حوزه عملکردی استان تهران ثبت شده است.

وی ادامه داد: موجودی سدهای تهران در حال حاضر  ۴۰۴ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با ذخیره ۶۶۹ میلیون مترمکعبی روز مشابه سال گذشته حدود ۲۶۵  میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد.

شهریاری با بیان اینکه مشکل کم آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد، گفت: نباید تصور کنیم که بلافاصله بعد از چند روز بارندگی مشکل کم آبی استان تهران رفع شده و دیگر نیازی به مدیریت مصرف نیست؛ چرا که کاهش ذخایر و منابع آبی در سال آبی گذشته بی‌سابقه بوده و ما با این کاهش‌ها وارد سال آبی جدید شدیم.

شهریاری افزود: هم اکنون موجودی سد امیرکبیر حدود ۷۵ میلیون مترمکعب است در حالی‌که موجودی این سد در روز مشابه پارسال ۱۱۵ میلیون مترمکعب بوده است. موجودی سد طالقان از ۲۶۳ میلیون مترمکعب در سال گذشته به ۱۹۴ میلیون مترمکعب و موجودی سد لتیان از ۴۵ میلیون مترمکعب به ۲۳ میلیون مترمکعب رسیده است. موجودی سد لار ۳۶ میلیون مترمکعب بوده که در مقایسه با موجودی ۷۹ میلیون مترمکعبی پارسال ۴۳ میلیون مترمکعب کاهش را نشان می‌دهد. همچنین موجودی سد ماملو از ۱۶۷ میلیون مترمکعب به ۷۶ میلیون مترمکعب رسیده است.

 

نیروگاهیان

شهریاری تاثیر بارندگی های اخیر بر افزایش ذخیره آب سدهای تامین کننده آب شرب تهران را بسیار اندک عنوان کرد و یادآور شد: با وجود بارندگی‌های مناسبی که در روزهای گذشته شاهد بودیم اما ورودی آب به سدها همچنان شرایط خوبی نداشته و با کاهش ۳۴ درصدی در این بخش از ابتدای سال آبی در مقایسه با سال گذشته مواجه هستیم؛ چرا که بخشی از بارندگی‌های اخیر در روزهای گذشته در ارتفاعات به صورت برف بوده و رواناب کمی را شاهد بودیم.

مدیر دفتر تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران با تاکید بر اینکه مشکل کم آبی در استان تهران همچنان ادامه دارد و شهروندان باید صرفه‌جویی و مدیریت مصرف را همچنان جدی بگیرند، خاطرنشان کرد:  با توجه به شرایط استان و کشور انتظار می‌رود همکاری‌ها افزایش یابد تا با یک شرایط مطمئن‌تر آب شرب مردم را به صورت پایدار تامین کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=63736
  • نویسنده : نرگس شیخ‌الاسلامی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.