3

کشف و جمع‌آوری بیش از ۵۰۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان گیلان

  • کد خبر : 58160
  • 14 شهریور 1400 - 18:43
کشف و جمع‌آوری بیش از ۵۰۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان گیلان
"محمد اسماعیل هنرمند" در این رابطه گفت: استفاده از هرگونه انشعاب برق با تعرفه يارانه‌اي شامل انشعاب برق خانگي، تجاري، صنعتي، كشاورزي و ... براي استخراج رمز ارزها غيرقانوني بوده و انجام اين عمل خلاف قانون در واقع كسب كردن سود نه از طريق يك فعاليت اقتصادي اشتغال زا و مولد بلكه با سوءاستفاده از يارانه حامل‌هاي انرژي متعلق به مردم است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان از کشف و جمع‌آوری بیش از ۵۰۰۰ دستگاه رمز ارز غیرمجاز در استان از سال گذشته تاکنون با همکاری نیروی انتظامی و استفاده از ظرفیت عظیم مردمی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمد اسماعیل هنرمند” در این رابطه گفت: استفاده از هرگونه انشعاب برق با تعرفه یارانه‌ای شامل انشعاب برق خانگی، تجاری، صنعتی، کشاورزی و … برای استخراج رمز ارزها غیرقانونی بوده و انجام این عمل خلاف قانون در واقع کسب کردن سود نه از طریق یک فعالیت اقتصادی اشتغال زا و مولد بلکه با سوءاستفاده از یارانه حامل‌های انرژی متعلق به مردم است.
وی تاکید کرد: در صورتی که هر شخص یا نهادی به استخراج غیرمجاز رمز ارز مبادرت کند، به‌عنوان متخلف به مراجع قضایی معرفی خواهد شد و ضمن قطع انشعاب برق، مابه‌التفاوت قیمت برق یارانه‌ای و تعرفه صادراتی و همچنین خسارات وارده به شبکه‌های برق از وی اخذ می‌شود.
هنرمند در این راستا تصریح کرد: طی عملیاتی با حضور نیروهای انتظامی و نمایندگان شرکت توزیع برق گیلان در چند روز اخیر، دو مرکز و ۱۱ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در شهرستان‌های تالش و کوچصفهان کشف و ضمن قطع انشعاب برق متخلفان، جهت انجام مراحل قانونی به مراجع قضایی تحویل داده شدند.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان گیلان افزود: این ۱۱ دستگاه در دو منزل مسکونی بوده که بر اساس پایش مصرف آنها مورد کشف و شناسایی قرار گرفته‌اند.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل توزیع برق گیلان در راستای اقدامات صورت پذیرفته در این خصوص بیان داشت: با تشکیل کمیته جمع‌آوری مراکز غیرمجاز رمز ارز در استان با حضور دستگاه‌های اجرایی، قضایی و امنیتی از سال گذشته تاکنون، بیش از ۵۰۰۰ دستگاه استخراج غیرمجاز رمز ارز در گیلان شناسایی شده است که بالغ بر ۴۳ میلیارد تومان به صنعت برق خسارت وارد کرده‌اند.
وی اضافه کرد: هموطنان می‌توانند در صورت شناسایی مراکز استخراج غیرمجاز رمز ارز اطلاعات مربوطه را از طریق سایت اینترنتی شرکت توزیع برق گیلان یا از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا مراجعه حضوری به واحد حراست شرکت توزیع برق محل زندگی خود اعلام کنند. اطلاعات و مشخصات هویتی گزارش دهندگان به صورت کاملا محرمانه حفظ می‌شود و به گزارش‌هایی که منجر به کشف مراکز غیرمجاز استخراج رمز ارز گردد تا سقف ۲۰ میلیون تومان پاداش نقدی تعلق می‌گیرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=58160
  • نویسنده : حامد رسولی‌نژاد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.