2

کشف و ضبط ۲۳۸ رمز ارز غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد

  • کد خبر : 61846
  • 01 آبان 1400 - 19:41
کشف و ضبط ۲۳۸ رمز ارز غیرمجاز در کهگیلویه و بویراحمد
معاون درآمد و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای جلوگیری از روند صعودی استفاده غیرمجاز از رمز ارزها، کارگروه ویژه‌ای با مشارکت نهادهای انتظامی و امنیتی، استانداری، دادگستری و تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است.

معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، از کشف و ضبط ۲۳۸ رمز ارز غیرمجاز طی سال جاری در مناطق مختلف این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سیدحسین عادلی نسب” در نشست کارگروه برون سازمانی مبارزه با استخراج کنندگان رمز ارز غیرمجاز، با برشمردن خسارات گسترده استفاده غیرمجاز از رمز ارزها در کشور، اظهار داشت: ناپایداری شبکه‌های برق، نوسانات، افزایش نرخ تلفات انرژی، سوختگی وسایل برقی و ناراضی بودن مشترکان از مهمترین پیامدهای استفاده از رمز ارزهای غیرمجاز است.
وی میزان انرژی مصرفی از رمز ارزهای کشف و ضبط شده سال جاری در استان کهگیلویه و بویراحمد را ۸۸۵ هزار و ۳۷۴ کیلووات ساعت عنوان و خاطرنشان کرد: در این استان تنها یک مشترک مجوزدار رمز ارز با قرارداد ۲۴۰ کیلووات در حال فعالیت است.
معاون درآمد و خدمات مشترکان شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: برای جلوگیری از روند صعودی استفاده غیرمجاز از رمز ارزها، کارگروه ویژه‌ای با مشارکت نهادهای انتظامی و امنیتی، استانداری، دادگستری و تعزیرات حکومتی استان تشکیل شده است.
عادلی نسب با تاکید بر اینکه بر اساس قانون با دارندگان رمز ارزهای غیرمجاز برخورد صورت می‌گیرد، یادآور شد: جریمه‌های سنگین مالی و توقیف دستگاه‌های استخراج رمز ارز در انتظار مُتخلفان است.

 

نیروگاهیان

وی گفت: متاسفانه به‌دلیل بارش نزولات آسمانی میزان تولید برق در کشور به شکل نگران کننده‌ای کاهش یافته و هم اکنون با کسری بیش از ۱۰ هزار مگاواتی مواجه بوده و دستگاه‌های استخراج رمز ارز به این دلیل که در تمام ساعات شبانه روزی باید برق استفاده  کنند بسترساز رشد سرسام آور مصرف برق خواهند بود.
معاون درآمد و خدمات مشترکین شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به میزان مصرف ۴۵۰ مگاواتی برق در پیک بار تابستان امسال این استان، تصریح کرد: یکی از دلایل افزایش مصرف برق که در برخی اوقات از مرز ۲۰ درصد رشد نیز نسبت به سال گذشته در این استان عبور می‌کند مصرف برق همین دستگاه‌های استخراج رمز ارز غیرمجاز است.
عادلی نسب افزود: مدیریت لوازم اندازه‌گیری شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد به‌طور شبانه‌روزی آماده دریافت گزارش‌ها جهت جمع‌آوری دستگاه‌های رمز ارز غیرمجاز بوده و از مردم استان نیز می خواهیم درصورت مشاهده این دستگاه‌ها با تلفن ۱۲۱ اتفاقات نواحی ارتباط برقرار کنند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=61846
  • نویسنده : ضرغام علی‌بازی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.