2

کشف یک مرکز رمز ارز غیرمجاز با مصرف برق معادل ۷۰۰ خانوار در بویراحمد

  • کد خبر : 63098
  • 16 آبان 1400 - 12:53
کشف یک مرکز رمز ارز غیرمجاز با مصرف برق معادل ۷۰۰ خانوار در بویراحمد
معتمدی زاده، توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده را 2 و 15 دهم کیلووات عنوان و یادآور شد: میزان خسارت به شبکه‌های توزیع نیروی برق در سه ماه گذشته حدود سه میلیارد ریال است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد، از شناسایی و کشف یک مرکز رمز ارز که گفته می‌شود به اندازه مصرف ۷۰۰ خانوار بویراحمدی در هر شبانه روز برق مصرف می‌کرد، خبر داد و گفت: واقعیت آن است که توان مصرفی این مرکز معادل مصرف برق حدود ۷۰۰ خانوار شهرستان بویراحمد در هر شبانه روز با مصرف متعارف بوده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “جمال معتمدی زاده” در حاشیه شناسایی و ضبط ماینرهای این مرکز رمز ارز در یاسوج گفت: ۱۱۶ دستگاه ماینر در یک مرکز رمز ارز در حاشیه یکی از روستاهای شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد با همکاری پرسنل شرکت توزیع نیروی برق بویراحمد، نیروی انتظامی، پلیس اقتصادی، اداره اطلاعات و دادگستری استان شناسایی و ضبط شده است.
وی میزان مصرف برق این مرکز در سه ماه گذشته را ۵۴۰ مگاوات ساعت عنوان و خاطرنشان کرد: برق مصرفی محاسبه این مرکز در هر شبانه روز معادل برق مصرفی ۷۰۰ واحد مسکونی در شهرستان بویراحمد بوده است.

 

نیروگاهیان

معتمدی زاده، توان مصرفی هر دستگاه شناسایی شده را ۲ و ۱۵ دهم کیلووات عنوان و یادآور شد: میزان خسارت به شبکه‌های توزیع نیروی برق در سه ماه گذشته حدود سه میلیارد ریال است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: استفاده غیرقانونی از برق برای رمزارز‌های غیرمجاز باعث ایجاد نوسان در شبکه برق شده و علاوه بر آسیب به لوازم برقی سایر مشترکان، از دلایل قطعی برق است.
وی  گفت: با توجه به کاهش نسبی دمای هوا در هفته‌های پیش‌رو و کاهش ظرفیت تولید نیروگاه برق‌آبی به دلیل کاهش نزولات آسمانی، از همه مشترکان برق در این استان درخواست می‌شود با رعایت الگو‌های مدیریت مصرف و کاهش مصرف خود به‌خصوص در ساعت‌های پیک بار، هرگونه مورد مشکوک به استفاده از دستگاه ماینر غیرمجاز را به شماره ۱۲۱، ۱۱۳ و ۱۱۴ اطلاع و تا سقف ۲۰ میلیون تومان از پاداش نقدی بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=63098
  • نویسنده : ضرغام علی‌بازی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.