9

کشف ۳ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در مشهد

  • کد خبر : 50099
  • 29 اردیبهشت 1400 - 13:47
کشف ۳ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در مشهد
"عباس آذری" با بیان اینکه شرکت توزیع برق مشهد طی ماه‌های اخیر موفق به کشف سه هزار دستگاه ماینر شده، گفت: این شرکت قطعا بر اساس دستورالعمل‌های لازم با رمزارزهای غیرمجاز برخورد خواهد کرد.

معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد با اشاره به کشف ۳ هزار دستگاه ماینر غیرمجاز در مشهد گفت: شرکت توزیع نیروی برق شهرستان مشهد با فعالیت رمزارزها و ماینرها مخالف نیست و تنها به دنبال شناسایی، کنترل و قانونمند شدن آنها است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “عباس آذری” با بیان اینکه شرکت توزیع برق مشهد طی ماه‌های اخیر موفق به کشف سه هزار دستگاه ماینر شده، گفت: این شرکت قطعا بر اساس دستورالعمل‌های لازم با رمزارزهای غیرمجاز برخورد خواهد کرد. با توجه به ابلاغ وزارت نیرو و هماهنگی انجام شده با وزارت صمت فروش انشعاب برای متقاضیان رمزارز که طی مراحل قانونی مجوزهای لازم را از وزارت صمت اخذ کرده‌اند بلامانع بوده و این شرکت آمادگی لازم را جهت هرگونه همکاری با متقاضیان انشعاب برای رمزارزهای قانونی دارد.
وی با اشاره به اینکه بیشترین  فعالیت رمزارزهای غیرقانونی در شهرک‌ها و مناطق صنعتی بوده است، اضافه کرد: از مجموع سه هزار دستگاه ماینر کشف شده، ۲۳۰۰ دستگاه آن مربوط به شهرک‌های صنعتی است.

 

نیروگاهیان

معاون بهره برداری و نگهداشت توزیع برق مشهد همچنین در خصوص استفاده از رمزارزهای غیر قانونی در منازل و مراکز تجاری اظهار داشت: از آنجـا که نصب ایـن دستگـاه‌ها درمنازل و مراکز تجاری سبب بروز خسارت به وسایل برقی داخلی مشترک، همسایگان و همچنین شبکه برق می‌شود، در صورت شناسایی آن‌ها انشعاب مربوطه قطع و میزان برق مصرفی واحد متخلف به نرخ صادراتی محاسبه شده و طی هماهنگی‌های انجام شده با مراجع قضایی و انتظامی دستگاه‌های رمزارز غیرمجاز ضبط و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.
آذری از جریمه سنگین برای متخلفین خبر داد و گفت: گزارش‌های مردمی در صورت صحت اطلاعات، مشمول پاداش خواهد شد. این پاداش برمبنای ضوابط تعیین شده محاسبه و پرداخت می‌شود به گونه‌ای که سقف پاداش برای مشترکان تا ۲۰ میلیون تومان در نظر گرفته شده است و درحال حاضر با توجه به گزارش‌های مردمی برای ۹ نفر از شهروندان که گزارش رمزارز غیرمجاز را ارائه کرده‌اند مبلغ پاداش محاسبه و پرداخت شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=50099
  • نویسنده : علیرضا روان‌دل
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.