4

کشف ۷ هزار ماینر غیرمجاز در شبکه برق خوزستان

  • کد خبر : 53355
  • 10 تیر 1400 - 15:45
کشف ۷ هزار ماینر غیرمجاز در شبکه برق خوزستان
"کیومرث زمانی" گفت: از زمان آغاز شناسایی تاکنون 7 هزارو 30 دستگاه  ماینر در شرکت های توزیع برق تحت پوشش این شرکت کشف شده و تعداد کشفیات صورت گرفته با تعداد ماینرهای کشف شده در یک مرکز غیرمجاز در جنوب غرب تهران که خبری تکان دهنده و نگران کننده بود، برابری می‌کند.

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور با بیان اینکه تا امروز ۷ هزار و ۳۰ دستگاه استخراج رمز ارز در شبکه تحت پوشش منطقه خوزستان کشف و جمع آوری شده است، به لزوم توجه به عامل اصلی یعنی ورود غیرمجاز این تجهیزات بصورت قاچاق به کشور و رهگیری موارد واردات مجاز و قانونی از بدو ورود به کشور اشاره و نسبت به سایر پیامدهای اقتصادی این معضل هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “کیومرث زمانی” گفت: از زمان آغاز شناسایی تاکنون ۷ هزارو ۳۰ دستگاه  ماینر در شرکت های توزیع برق تحت پوشش این شرکت کشف شده و تعداد کشفیات صورت گرفته با تعداد ماینرهای کشف شده در یک مرکز غیرمجاز در جنوب غرب تهران که خبری تکان دهنده و نگران کننده بود، برابری می‌کند.
وی افزود: علاوه بر مصرف برق و آسیب به شبکه و خاموشی‌هایی که ماینرها موجب می‌شوند، بررسی حجم ارزهای خارج شده از کشور برای این سرمایه گذاری‌های عظیم غیرمولد و غیر اشتغال زا به اقتصاد کشور ضروری به نظر می‌رسد.

 

نیروگاهیان

سخنگوی صنعت برق جنوب غرب کشور تصریح کرد: به طور نمونه با توجه به متوسط قیمت ماینرها، حدود ۵۰ میلیون دلار برای احداث مزرعه کشف شده ماینر در جنوب غرب تهران باید سرمایه گذاری شده باشد که جا دارد نه تنها از جنبه مصرف برق، بلکه از جهات دیگر مثل خروج ارز از کشور و ورود کالاهای غیرضرور و آسیب زا، نیز توسط بخش های دیگر حاکمیتی به موضوع نگریسته شود.
وی اضافه کرد: رشد چنین مزارع غیرمجاز تولید رمز ارز همچون علف هرز تمامی بخش‌های مختلف صنعت و اقتصاد را ناکارا نموده و موجب هدررفت سرمایه‌های کشور به‌صورت مستقیم (خروج ارز) و غیرمستقیم(مصرف برق) می‌شود، لذا ضرورت دارد جهت جلوگیری از آسیب‌های گسترده آن هم از ورود این تجهیزات به‌صورت غیرمجاز جلوگیری و هم در مواردی که به‌صورت مجاز و از مبادی رسمی و گمرکی کشور وارد می‌شوند، به روش‌های مختلف نسبت به رهگیری آن و متولیان و مالکان نهایی آنها ساز و کار لازم پیش‌بینی شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=53355
  • نویسنده : حسن دهقانی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.