3

کمبود ۱۶۰ مگاوات انرژی برق در استان قزوین

  • کد خبر : 53654
  • 14 تیر 1400 - 14:48
کمبود ۱۶۰ مگاوات انرژی برق در استان قزوین
"سعید بهادیوند چگینی" در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با موضوع مدیریت مصرف آب و برق افزود: با افزایش شدت گرمای هوا و کم شدن بارش‌ها درحال حاضر تمام آب پشت سدها برای شرب ذخیره شده و عملا آب سد برای تولید برق مصرف نمی‌شود و ما با کمبود انرژی مواجه هستیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: در استان ۱۶۰ مگاوات کمبود انرژی برق داریم که نیمی توسط صنایع و نیمی در بخش خانگی و خاموشی دو ساعته در روز تامین می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سعید بهادیوند چگینی” در ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان با موضوع مدیریت مصرف آب و برق افزود: با افزایش شدت گرمای هوا و کم شدن بارش‌ها درحال حاضر تمام آب پشت سدها برای شرب ذخیره شده و عملا آب سد برای تولید برق مصرف نمی‌شود و ما با کمبود انرژی مواجه هستیم.
وی افزود: طول ماندگاری گرما موجب شده راندمان نیروگاه‌ها کاهش یافته و نگهداری برج‌های خنک‌کننده سخت شده و به‌دلیل گرما، رله به طور خودکار عمل کرده و پست برق از مدار خارج می‌شود.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین اظهار کرد: در استان ۱۶۰ مگاوات کمبود برق داریم که ۸۰ مگاوات را صنایع با مدیریت مصرف جبران کرده و ۸۰ مگاوات نیز خاموشی اعمال می‌شود.
چگینی تصریح کرد: در استان پنج واحد تولید رمز ارز مجاز در قزوین، بویین زهرا و آبگرم فعالیت داشتند که چهار واحد تعطیل شده و تنها یک واحد در بویین زهرا که ژنراتور جداگانه دارد و به شبکه سراسری متصل نیست مشکلی نداشته و فعالیت دارد.
وی گفت: با خاموشی حداکثر دو ساعت در روز در بخش خانگی قادر هستیم وضعیت را کنترل کنیم و همچنان از مشترکان درخواست داریم در مصرف برق صرفه‌جویی کنند تا از شرایط کنونی عبور کنیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=53654
  • نویسنده : رویا پورعلی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.