2
سخنگوی صنعت برق مطرح کرد:

کم‌ترین محدودیت برق در تابستان، با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف

  • کد خبر : 79556
  • 29 خرداد 1401 - 10:39
کم‌ترین محدودیت برق در تابستان، با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف
سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: از دیگر اتفاق خوب امسال در صنعت برق، تدوین طرح‌های تشویقی بسیار خوب در بخش خانگی است که می توان گفت امسال طرح‌های تشویقی 10 برابر سال گذشته شده است.

سخنگوی صنعت برق گفت: شرایط تامین برق امسال با سال گذشته قابل مقایسه نبوده و با اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف برق در تمامی بخش‌ها، تابستان امسال را با کم‌ترین محدودیت پشت سر خواهیم گذاشت که همکاری مردم در آن نقش بسزایی دارد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “مصطفی رجبی مشهدی” مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران با حضور در برنامه صبح بخیر ایران، گفت: بعد از تابستان سال ۱۴۰۰ وزارت نیرو برنامه مفصلی را برای احداث و تعمیرات نیروگاهی تدوین کرد که بر اساس این برنامه توانستیم تعمیرات نیروگاهی و تعمیرات شبکه‌های برق که معمولا به صورت متعارف تا پایان خرداد به طول می‌انجامد را پایان اردیبهشت‌ماه به اتمام برسانیم و رکوردی را در این زمینه ثبت کنیم.
وی در خصوص تامین برق صنایع در تابستان خاطرنشان کرد: امسال توافق خوبی با وزارت صمت داشتیم که بر اساس آن قرار شد صنایع بزرگ تعطیلات خود را به تابستان و روزهای اوج مصرف موکول کنند تا از این طریق به ما در امر برق‌رسانی به سایر مشترکان یاری رسانند.
وی ادامه داد: طرح مدیریت مصرف صنایع شامل ۹۲ درصد صنایع نمی‌شود و وضعیت شهرک های صنعتی بسیار متفاوت است به طوری که محدودیت شرکت‌های صنعتی تنها یک روز در هفته آن هم با اعلام قبلی است، در صورتی که در سال گذشته محدودیت شرکت‌های صنعتی روزانه انجام می‌شد. در واقع امسال برنامه‌هایی تدوین شده تا واحدهای صنعتی با کمترین محدودیت به فعالیت خود ادامه دهند.

 

نیروگاهیان

سخنگوی صنعت برق اظهار داشت: از دیگر اتفاق خوب امسال در صنعت برق، تدوین طرح‌های تشویقی بسیار خوب در بخش خانگی است که می توان گفت امسال طرح‌های تشویقی ۱۰ برابر سال گذشته شده است.
وی با بیان اینکه بر اساس این طرح به ازای هر کیلووات ساعت کاهش مصرف، ۵۰۰ تومان پاداش تخصیص داده می‌شود، گفت: اگر شهروندی در مناطق عادی کشور مانند تهران و شیراز که منطقه عادی محسوب می‌شود، ۳۰۰ کیلووات ساعتی که میزان مصرف آن مشخص شده را به ۲۵۰ کیلووات ساعت کاهش دهد قبض آنها رایگان می‌شود و با بیش از این میزان صرفه‌جویی تا ۵۰۰ هزار تومان پاداش تعلق می‌گیرد.
رجبی مشهدی در پایان گفت: این هفته روزهای گرمی را تجربه خواهیم کرد به طوری که دمای هوا در خوزستان به بالا ۵۰ درجه خواهد رسید و لازم است هموطنان با ادامه همکاری خوبی که تاکنون با صنعت برق داشته‌اند، با خاموشی حتی یک چراغ اضافه و عدم استفاده از وسایل پر مصرف برقی در ساعات اوج مصرف (۱۳ تا ۱۷) در تامین برق پایدار همه مشترکان به خصوص مشترکان مناطق گرمسیر به ما یاری رسانند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=79556
  • نویسنده : نرگس موسوی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.