5

کمک‌رسانی بانک مرکزی و بسیج جهت ایجاد نیروگاه خورشیدی در مناطق محروم

  • کد خبر : 14475
  • 24 دی 1398 - 18:49
کمک‌رسانی بانک مرکزی و بسیج جهت ایجاد نیروگاه خورشیدی در مناطق محروم

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مصوبات جدید کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ را تشریح کرد.   بیشتر بخوانید فیلم نحوه نصب سرج ارستر یا برق گیر در نیروگاه خورشیدی ۲۴ نیروگاه خورشیدی در دستگاه های اجرایی استان نصب شده است هزینه ساخت نیروگاه خورشیدی ۱۰ کیلووات با پنل ایرانی   نیروگاهیان به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان […]

نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مصوبات جدید کمیسیون تلفیق بودجه ۹۹ را تشریح کرد.

 

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی‌اصغر یوسف نژاد نایب رئیس کمیسیون تلفیق بودجه در تشریح مصوبات جدید این کمیسیون گفت: به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف شد از محل پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را به زوج‌هایی که تاریخ عقد ازدواجشان بعد از ۰۱/۰۱/۱۳۹۶ است و تا کنون وام ازدواج را دریافت نکرده‌اند، با اولویت نخست پرداخت کند.

او افزود: تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هر یک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۹، ۵۰۰ میلیون ریال با دوره بازپرداخت ۵ ساله با اخذ یک ضامن معتبر و سفته است.

نایب رئیس کمیسیون تلفیق گفت: همچنین بانک مرکزی مکلف است از طریق بانک‌های عامل، مبلغ ۷۰ هزار میلیارد ریال را از محل منابع سپرده‌های پس انداز و جاری قرض الحسنه نظام بانکی به تفکیک ۵۰ هزار میلیارد ریال به کمیته امدام امام خمینی (ره) و ۲۰ هزار میلیارد ریال به سازمان بهزیستی کشور با معرفی دستگاه‌های ذیربط به مددجویان و کارفرمایان طرح‌های اشتغال مددجویی با اولویت زنان سرپرست خانوار به صورت قرض الحسنه با بازپرداخت ۷ ساله پرداخت کند.

یوسف نژاد توضیح داد: در صورتی که هر یک از دستگاه‌های مذکور نتوانند به هر میزان سهمیه تسهیلات خود را تا پایان آذر ۱۳۹۹ استفاده کنند، سهمیه یاد شده به دیگر دستگاه‌های مشمول تعلق می‌گیرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس در ادامه تشریح وظایف بانک مرکزی در بودجه سال آینده کشور بیان کرد: این بانک باید از طریق بانک‌های عامل با هماهنگی و معرفی بسیج سازندگی نسبت به اختصاص ۵۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع سپرده‌های قرض الحسنه و عادی بانک‌ها برای پرداخت به تعداد ۱۰۰ هزار نفر جهت ایجاد نیروگاه خورشیدی ۵ کیلوواتی در روستا‌ها در حاشیه شهر‌ها و مناطق محروم به ازای هر نفر ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۶۰ ماهه و نرخ چهار درصد (۴%) اقدام کند.

او تصریح کرد: مابه‌التفاوت نرخ سود تا سقف هزار میلیارد ریال نسبت به نرخ مصوب شورای پول و اعتبار از محل منابع بند (الف) تبصره ۱۸ این قانون پرداخت می‌شود.

یوسف نژاد گفت: مسئولیت نصب و راه اندازی این نیروگاه‌ها به صورت رایگان بر عهده سازمان بسیج مستضعفین است. به علاوه استفاده از تسهیلات این بند منوط به ارائه قرارداد خرید تضمینی برق از سوی شرکت تابع وزارت نیرو خواهد بود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=14475

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.