3

کمک ۱۱۰ میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به بخش انرژی افغانستان

  • کد خبر : 33320
  • 13 مهر 1399 - 17:54
کمک ۱۱۰ میلیون دلاری بانک توسعه آسیایی به بخش انرژی افغانستان
این پروژه با کمک به دو برابر کردن هرچه سریع تر حجم واردات برق و اطمینان از تأمین برق طولانی مدت مقرون به صرفه، به رفع مشکل کمبود برق افغانستان کمک خواهد کرد.

بانک توسعه آسیایی امروز از تصویب اعطای کمک ۱۱۰ میلیون دلاری به منظور تقویت بخش انرژی برق افغانستان از طریق ارتقاء و ثبات تجارت انرژی مرزی و همچنین حمل و نقل در عرصه های زیربنایی و توسعه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا از مدرن دیپلماسی، این پروژه با کمک به دو برابر کردن هرچه سریع تر حجم واردات برق و اطمینان از تأمین برق طولانی مدت مقرون به صرفه، به رفع مشکل کمبود برق افغانستان کمک خواهد کرد.
این پروژه، نخستین عملیات موازی سازی (همزمان سازی) سیستم برق افغانستان با سیستم برق آسیای میانه است و پس از اتمام، دسترسی بهتر به مشتریان را فراهم ساخته و ۵۰۰ هزار اتصال جدید به خانوارها، نهادهای تجاری و مشتریان صنعتی را تسهیل می‌کند.

نیروگاهیان

تقاضا برای دسترسی به برق در افغانستان در حالی به سرعت رو به افزایش است که این کشور برای رشد اقتصادی به آن نیاز ضروری دارد. این پروژه با تقویت شبکه و افزایش ظرفیت واردات برق به دستیابی مقرون به صرفه برای خانوارها و مشاغل کمک خواهد کرد.
افغانستان برای تأمین تقاضای داخلی خود به واردات انرژی به کشورهای همسایه متکی است. با وجود پیشرفت چشمگیر از سال ۲۰۰۲، فقط حدود ۳۴٪ از مردم این کشور به برق متصل به شبکه، دسترسی دارند.
بانک توسعه آسیایی یکی از بزرگترین شرکای توسعه بودجه افغانستان در بخش انرژی با تعهدات انباشته ۱.۷۷ میلیارد دلار کمک بلاعوض از سال ۲۰۰۲ به بعد بوده است.
بودجه این پروژه از منابع صندوق های ویژه این بانک تأمین می‌شود و بخشی از یک برنامه سرمایه‌گذاری برای بهبود تأمین انرژی ۱.۲ میلیارد دلاری است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=33320

مطالب پیشنهادی

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.