5

کنترل‌کننده دور موتور برق بومی شد

  • کد خبر : 18213
  • 29 بهمن 1398 - 15:11
کنترل‌کننده دور موتور برق بومی شد

درایو یا اینورتر یا کنترل‌کننده دور موتور برای تنظیم دور الکتروموتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. درایوها می‌توانند دور موتور را به صورت پیوسته از صفر تا چندین برابر دور نامی تغییر دهند.   بیشتر بخوانید پره های توربین گازی H25 نیروگاه گازی اسلام آباد غرب بومی سازی شد ۹۰درصد تجهیزات انرژی های تجدیدپذیر بومی سازی […]

درایو یا اینورتر یا کنترل‌کننده دور موتور برای تنظیم دور الکتروموتور مورد استفاده قرار می‌گیرد. درایوها می‌توانند دور موتور را به صورت پیوسته از صفر تا چندین برابر دور نامی تغییر دهند.

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری،تنظیم دور موتور در الکتروموتورها علاوه بر کاربردهای فراوان در صنایع مختلف می‌تواند باعث صرفه جویی مصرف انرژی نیز شود. یک شرکت دانش‌بنیان توانسته است به دانش تولید چندین مدل از درایوهای مورد نیاز صنایع مختلف کشور دست پیدا کند.

کاظم نورزاد مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «برق و الکترونیک پرتو صنعت» درباره نوع فعالیت این شرکت گفت: این شرکت در زمینه تولید چندین مدل از اینورتر, اینورترهای مدیوم ولتاژ، درایوهای آسانسوری و کارت‌های آپشن فعالیت دارد.

وی ادامه داد: اینورتر یا کنترل‌کننده دور موتور برای تنظیم دور موتورهای الکتریکی در صنایع مختلف استفاده می‌شود.

این فعال فناور درباره محصول «اینورتر مدیوم ولتاژ» این شرکت گفت: این محصول تشکیل شده از تعدادی سلول‌های قدرت که به صورت سری متصل هستند، تمام سلول‌های قدرت در ویژگی‌های الکتریکی و مکانیکی کاملا مشابه هستند، بنابراین نگهداری و جایگزینی آن‌ها بسیار ساده است.

به گفته نورزاد، این محصول می‌تواند در صنایع نفت و گاز مورد استفاده قرار بگیرد.

به گفته وی، اینورتر می‌تواند در اتومبیل‌های برقی، صنایع فولاد، صنایع سیمان و صنایع ریسندگی و همچنین بسیاری دیگر از صنایع کاربرد داشته باشد.

این فعال فناور همچنین درباره محصول دیگر این شرکت توضیح داد: درایوهای LX بر روی انواع سیستم‌های آسانسور و پله برقی قابل نصب هستند . و به‌صورت Open loop و Closed loop استفاده می‌شوند. این درایو برای آسانسورهای تا سرعت ۲ متر بر ثانیه مناسب است.

به گفته نورزاد، درایو LX با انواع موتورهای آسانسور موجود در بازار سازگار است و محدودیت خاصی در نوع موتور وجود ندارد. سیستم نجات اضطراری درایو LX با ولتاژ باطری ۶۰ ولت کار می کند و هنگام قطع برق به‌صورت اتوماتیک کابین آسانسور را تا سر طبقه حرکت می‌دهد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان «برق و الکترونیک پرتو صنعت» درباره میزان اشتغال‌زایی صورت گرفته در شرکت تحت مدیریتش گفت: در این شرکت به صورت مستقیم برای ۳۵ نفر شغل ایجاد شده است و این میزان اشتغال‌زایی به صورت غیرمستقیم بسیار بیشتر است.

به گفته نورزاد، نمونه مشابه این محصولات عموما از کشور چین وارد ایران می‌شود که محصول این شرکت به لحاظ کیفیت و کارایی قابل رقابت با آن‌ها است و از نظر قیمت نیز بسیار ارزان‌تر از آن‌هاست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=18213

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.