5

کنترل و ذخیره سازی سیلاب رودخانه سامبورچایی در سد تازه کند

  • کد خبر : 23447
  • 12 اردیبهشت 1399 - 19:30
کنترل و ذخیره سازی سیلاب رودخانه سامبورچایی در سد تازه کند
در صورت عدم وجود سد تازه کند در میان حوضه رودخانه سامبور چایی، احتمال وارد آمدن خسارات به راههای روستایی، سازه های موجود در بستر و حریم رودخانه و اراضی کشاورزی حاشیه رودخانه وجود داشت که بواسطه احداث سد تازه کند کنترل شد .

رئیس اداره منابع شهرستان گرمی گفت: سیلابی که بر اثر بارش های رگباری باران و تگرگ در ارتفاعات حوضه آبریز رودخانه سامبور چایی شکل گرفته بود بواسطه وجود سد تازه کند مهار گردید .

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از شرکت آب منطقه ای اردبیل،مهندس رضا بدرزاده دبی لحظه ای سیلاب درمقطع وردی سد تازه کند را ۱۵ مترمکعب در ثانیه اعلام کرد و افزود: در صورت عدم وجود سد تازه کند در میان حوضه رودخانه سامبور چایی، احتمال وارد آمدن خسارات به راههای روستایی، سازه های موجود در بستر و حریم رودخانه و اراضی کشاورزی حاشیه رودخانه وجود داشت که بواسطه احداث سد تازه کند کنترل شد .

وی در ادامه اظهار داشت: یکی از مهمترین اهداف احداث سد تازه کند مهار سیلاب های فصلی رود خانه سامبور چایی بود که با مهار و کنترل اولین سیل پس احداث سد، نشان می دهد یکی از مهمترین اهداف سد محقق گردیده است.

مهندس بدرزاده در پایان ضمن تشکر از عوامل اجرایی سد عنوان کرد: با توجه به استقرار عوامل پیمانکاری در محل سد، آمادگی لازم برای مدیریت سیلاب وجود دارد.

نیروگاهیان

گفتنی است سد تازه کند گرمی با حجم تنظیمی ۸٫۵ میلیون مترمکعب در جریان سفر دی ماه سال گذشته ریاست جمهوری اسلامی ایران به استان اردبیل در مراسمی با حضور معاون محترم آب و آبفای وزیر محترم نیرو آبگیری شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23447

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.