3
معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان خبر داد:

کنترل ۳۶۶ میلیون مترمکعب از حجم سیلاب اخیر در سدهای خوزستان

  • کد خبر : 37197
  • 10 آذر 1399 - 22:46
کنترل ۳۶۶ میلیون مترمکعب از حجم سیلاب اخیر در سدهای خوزستان
سدهای استان خوزستان با 9.5 میلیارد متر مکعب حجم خالی، ظرفیتی مناسب با کنترل جریان‌های سیلابی داشته و از این بابت نگرانی برای مردم عزیز استان وجود ندارد.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان گفت: طی بارش‌های شدید ۷۲ ساعت گذشته، میزان ورودی به سدهای استان خوزستان روند افزایشی یافته و تاکنون ۳۶۶ میلیون مترمکعب حجم سیلابی در آنها تسکین و کنترل شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون) فراز رابعی: سدهای استان خوزستان با ۹٫۵ میلیارد متر مکعب حجم خالی، ظرفیتی مناسب با کنترل جریان‌های سیلابی داشته و از این بابت نگرانی برای مردم عزیز استان وجود ندارد.

رابعی اضافه کرد: با توجه به پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی و توزیع بارندگی‌ها در پایین‌دست سدهای استان، خروجی این سدها به منظور جلوگیری از تداخل جریان خروجی آب سد و رواناب حاصل از بارش‌ها کاهش چشمگیری یافته و به حداقل ممکن رسیده است.

وی افزود: میزان ورودی طی ۷۲ ساعت گذشته به سدهای حوضه کارون ۱۵۴ میلیون متر مکعب، سد دز ۷۰ میلیون مترمکعب، سد کرخه ۷۷ میلیون مترمکعب و سدهای مارون و جره ۶۵ میلیون مترمکعب بوده است.

معاون مطالعات پایه و طرح‌های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان ادامه داد: حداکثر دبی لحظه‌ای ورودی به سد کرخه ۱۶۵۰ مترمکعب برثانیه بوده که توسط سد به خروجی ۶۰ تا ۷۰ مترمکعب برثانیه کاهش یافته و کنترل شده است.

رابعی اظهار کرد: در سد مارون بهبهان نیز حداکثر ورودی لحظه‌ای ۶۵۲ مترمکعب برثانیه، سد جره رامهرمز ۲۵۷ مترمکعب برثانیه، سد دز ۴۹۰ مترمکعب برثانیه و کارون ۵۳۸ مترمکعب برثانیه بوده است.
وی یادآور شد: از ابتدای سال آبی تاکنون میزان ورودی سدهای استان کمتر از مقادیر نرمال در همین مدت بوده که امید می‌رود در پی بارش‌های موثر اخیر این میزان کمبود جبران شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=37197
  • نویسنده : موسوی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.