3

کنتور برق ۷۱ درصد روستاهای کردستان تک‌خوانی شد

  • کد خبر : 98365
  • 13 اسفند 1401 - 18:42
کنتور برق ۷۱ درصد روستاهای کردستان تک‌خوانی شد
"هیوا لهونیان" با اشاره به اینکه هزار و 666 روستای دارای سکنه در این استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۱۷۸ روستای استان تک‌خوانی و از حالت بازفروش خارج شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان گفت: تا پایان بهمن‌ماه سال‌جاری کار تک‌خوانی کنتور برق هزار و ۱۷۸ روستای استان (معادل ۷۱ درصد روستاهای این منطقه) به اتمام رسید.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “هیوا لهونیان” با اشاره به اینکه هزار و ۶۶۶ روستای دارای سکنه در این استان وجود دارد، اظهار داشت: از این تعداد روستا، تاکنون کنتور برق هزار و ۱۷۸ روستای استان تک‌خوانی و از حالت بازفروش خارج شد.
وی با تاکید براینکه از این تعداد، کنتور برق ۶۵ روستا در سال‌جاری تک‌خوانی شده است، افزود: در مجموع ۷۱ درصد کنتور برق روستاهای استان به طور کامل تک‌خوانی و از حالت بازفروش خارج شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با تاکید بر اینکه در سیستم تک‌خوانی هر مشترک یک کنتور جداگانه دارد و به صورت مجزا نسبت به قرائت کنتور و ارسال پیامک قبض آن اقدام می‌شود، ادامه داد: همواره یکی از دغدغه‌های مشترکان روستایی پرداخت هزینه برق مصرفی متناسب با میزان مصرف است و در همین راستا تلاش می‌شود تا با تک‌خوانی کنتور برق روستاها این موضوع مرتفع شود.
وی خاطرنشان کرد: رفع مشکل قرائت کنتورهای بازفروش، اختلاف قیمت مصرفی با کنتورهای مادر، افزایش رضایت‌مندی روستاییان، حذف انشعابات غیرمجاز، ایجاد عدالت در پرداختی‌ها از مزایای اجرای این طرح است.

 

 

نیروگاهیان

لهونیان گفت: با اجرای این پروژه روستاییان می‌توانند بخش عمده‌ای از خدمات خود را به صورت غیر حضوری و در بستر اینترنت از طریق “اپلیکیشن برق من” دریافت کنند.
وی با بیان اینکه در صورت تامین اعتبار، اجرای طرح تک‌خوانی کردن برق روستاها سال آینده به پایان می‌رسد، افزود: اعتبار مورد نیاز برای تک‌خوانی کردن کنتور برق روستاهای بازفروش، هر ساله و به نرخ روز تغییر می‌کند، بنابراین رقم دقیقی برای انجام این کار در دست نیست.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=98365
  • نویسنده : شیدا علیمرادی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.