4
مدیرعامل آبفای گلستان عنوان کرد:

گذر از تابستان پر تنش آبی با صرفه‌جویی در مصرف آب

  • کد خبر : 48870
  • 12 اردیبهشت 1400 - 22:45
گذر از تابستان پر تنش آبی با صرفه‌جویی در مصرف آب
"بهزاد هرمزی" افزود: تامین آب شرب بیش از 2 میلیون نفر جمعیت ساکن در 34 شهر و 808 روستا از طریق 613 چاه و 256 دهنه چشمه انجام می‌گیرد و این در شرایطی است که منابع آبی موجود دچار نقصان و کاهش نزولات جوی نباشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان، گذر از تابستان پر تنش آبی را با صرفه‌جویی در مصرف آب امکان‌پذیر دانست.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “بهزاد هرمزی” افزود: تامین آب شرب بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۳۴ شهر و ۸۰۸ روستا از طریق ۶۱۳ چاه و ۲۵۶ دهنه چشمه انجام می‌گیرد و این در شرایطی است که منابع آبی موجود دچار نقصان و کاهش نزولات جوی نباشد.
به گفته وی، تعداد ۵ شهر گرگان، گنبد، آق قلا، آزادشهر و بندرگز در شرایط خاصی از تامین آب قرار دارند که با وجود تنگناهای شدید مالی و اعتباری، پروژه‌های مختلف متفاوت این شهرها در دست اجرا بوده که پیش‌بینی می‌‌شود قبل از تابستان سال جاری وارد مدار بهره‌برداری قرار گرفته تا بخشی از کمبودها جبران شود.
وی با تاکید بر مدیریت مصرف آب، فعالیت آبفا را به عنوان خادمان مردم، در حوزه تولید و توزیع آب دانست که سعی می‌شود میزان تولید از سرانه‌های تعریف شده کمتر نباشد.

 

نیروگاهیان

هرمزی اظهار داشت: با توجه به در پیش بودن فصل گرم سال و شیوع ویروس کرونا و ضرورت رعایت مسائل بهداشتی، از مردم استان درخواست داریم تا در حد امکان مدیریت مصرف را سرلوحه خود قرار داده، تا بتوانیم فصل گرم سال را به خوبی مدیریت کنیم.
مدیرعامل آبفای استان گلستان همچنین با مهم خواندن نقش رسانه‌ها در تبیین شرایط موجود، خواستار تلاش مضاف اصحاب رسانه برای اطلاع‌رسانی و اقناع افکارعمومی و همچنین ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در جامعه شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=48870
  • نویسنده : ولی‌الله ساور
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.