9

گفت‌وگوی وزرای خارجه عراق و آلمان درباره مبارزه با تروریسم و پروژه‌های برق

  • کد خبر : 17926
  • 26 بهمن 1398 - 15:49
گفت‌وگوی وزرای خارجه عراق و آلمان درباره مبارزه با تروریسم و پروژه‌های برق

وزرای خارجه عراق و آلمان درباره همکاری دو کشور در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و احداث پروژه های برق گفت و گو کردند.   بیشتر بخوانید توضیح وزارت برق عراق درباره زمان پایان واردات گاز و برق از ایران روسیه: به ساخت نیروگاه بوشهر ادامه می دهیم تعطیلی راکتورهای هسته‌ای سوئد […]

وزرای خارجه عراق و آلمان درباره همکاری دو کشور در زمینه های مختلف از جمله مبارزه با تروریسم و احداث پروژه های برق گفت و گو کردند.

 

نیروگاهیان

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، محمدعلی حکیم، وزیر امور خارجه این کشور روز جمعه در حاشیه پنجاه و ششمین دوره کنفرانس امنیتی مونیخ با همتای آلمانی خود هایکو ماس دیدار و گفت و گو کرد.

وزارت خارجه عراق با صدور بیانیه ای در این باره اعلام کرد که حکیم در دیدار با ماس از مواضع آلمان در حمایت از کشورش در رویارویی با گروه تروریستی داعش از طریق مشارکت با مشاوران نظامی و ارائه پشتیبانی انسانی و مالی قدردانی کرده است.

وزیر خارجه عراق همچنین از طرف آلمانی درخواست کرده که از لغو ممنوعیت فعالیت خطوط هوایی کشورش در اروپا پشتیبانی کند و در آموزش کارکنان آن و تقویت توانمندی های آنها سهمی باشد.

حکیم و ماس در دیدار خود همچنین به تحولات مراحل اجرای توافقنامه منعقد شده میان وزارت برق عراق و شرکت زیمنس آلمان و پروژه های اجرا شده در این رابطه پرداخته و مکانیزم از سر گیری فعالیت کمیسیون مشترک دو کشور را نیز مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر خارجه عراق در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با یک هیئت از حزب حاکم دمکرات مسیحی آلمان به ریاست رابرت روتنکن، رئیس کمیسیون سیاست های خارجی پارلمان این کشور و عضویت شماری از اعضای کمیسیون پارلمانی امنیت و دفاع نیز دیدار کرد جایی که به بررسی تقویت شراکت بلندمدت میان دو کشور پرداختند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=17926

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.