4

گفت‌وگوی وزیر عراقی و سفیر ترکیه درباره اتصال شبکه‌های برق دو کشور

  • کد خبر : 25360
  • 31 اردیبهشت 1399 - 8:54
گفت‌وگوی وزیر عراقی و سفیر ترکیه درباره اتصال شبکه‌های برق دو کشور
وزارت برق عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ماجد مهدی حنتوش، وزیر جدید برق این کشور عصر سه شنبه در دفتر خود در وزارتخانه، پذیرای فاتح یلدیز، سفیر ترکیه در بغداد بوده است.

وزیر برق عراق و سفیر ترکیه در بغداد به بررسی راه های همکاری مشترک میان دو کشور از جمله اتصال شبکه های برق میان خود پرداختند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازکردپرس به نقل از پایگاه خبری السومریه نیوز، وزارت برق عراق با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ماجد مهدی حنتوش، وزیر جدید برق این کشور عصر سه شنبه در دفتر خود در وزارتخانه، پذیرای فاتح یلدیز، سفیر ترکیه در بغداد بوده است.

بنا بر آن چه در این بیانیه آمده، وزیر برق عراق و سفیر ترکیه در بغداد در دیدار خود در حضور نافع عبد الساده، قائم مقام وزیر در امور انتقال و توزیع، راه های همکاری مشترک میان دو کشور را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

حنتوش در سخنانی ضمن اشاره به اشتراکات مهم که به طور کارآمد در تحکیم روابط اقتصادی و برادرانه میان عراق و ترکیه سهیم می شود، تاکید کرد که این مسئله در مرحله پیش رو در میان برنامه ها و طرح های وزارت برق خواهد بود که مهم ترین آنها اتصال شبکه های برق دو کشور است.

نیروگاهیان

وزیر برق عراق همچنین خاطر نشان ساخت که در کشورهای مختلف جهان، بخش خصوصی نقش زیادی در تامین برق مورد نیاز بخش تولید ایفا می کنند و این کار نیز بدون رهایی از محدودیت های معمول امکان پذیر نیست.

سفیر ترکیه در عراق نیز به نوبه خود بر اهمیت پروژه اتصال شبکه های برق میان دو کشور و فایده زیاد آن برای دو طرف به عنوان عامل ایجاد یک بازار تجاری آینده دار تاکید کرد و چنین طرحی را باعث به حرکت درآمدن تجارت انرژی میان همه کشورهای همسایه و ایجاد یک شبکه برق همزمان و یکپارچه با هدف برقراری ثبات در سامانه انرژی برشمرد.

در همین حال، حنتوش و یلدیز بر سر لزوم انجام سفرهای متقابل در راستای مبادله تجربیات و منافع دو کشور و همچنین بهره برداری از فرصت های سرمایه گذاری و گسترش آن و جذب شرکت های تخصصی ترکیه به عراق برای مشارکت در توسعه سامانه برق این کشور توافق کردند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=25360

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.