8

یک واحد از تصفیه‌خانه آب شرب شهرهای گروه “الف” مازندران آماده راه‌اندازی است

  • کد خبر : 39741
  • 13 دی 1399 - 15:23
یک واحد از تصفیه‌خانه آب شرب شهرهای گروه “الف” مازندران آماده راه‌اندازی است
"حمیدرضا جانباز" ظرفیت بهره‌برداری این تصفیه‌خانه را هزار لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح مشکلات آب شرب ساکنان شهرهای گروه الف برطرف می‌شود .

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در بازدید از تصفیه‌خانه آب شرب شهرهای گروه “الف” مازندران با اشاره به پیشرفت بسیار خوب این تصفیه‌خانه گفت: یک واحد از سه واحد در دست اجرای این تصفیه‌خانه به ظرفیت ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آماده راه‌اندازی است و واحد دوم آن نیز تا تابستان سال آینده آماده بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “حمیدرضا جانباز” ظرفیت بهره‌برداری این تصفیه‌خانه را هزار لیتر بر ثانیه عنوان کرد و گفت: با اجرای این طرح مشکلات آب شرب ساکنان شهرهای گروه الف برطرف می‌شود .

وی با اشاره به افق این طرح که برای سال ۱۴۱۵ در نظر گرفته شده است، افزود: با اجرای این طرح, آب شرب جمعیت ۶۳۰ هزار نفری منطقه تامین می‌شود.
جانباز تصریح کرد: دو مولفه مهم این طرح شامل اجرای خط انتقال از سد آیت الله صالحی مازندرانی تا فریدونکنار به‌طول ۹۰ کیلومتر است که تاکنون ۶۷ کیلومتر آن با پیشرفت ۸۰ درصد انجام شده و دیگری تصفیه‌خانه این طرح است که با ظرفیت ۱۵۰۰ لیتر درثانیه هم اکنون ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور هزینه اجرای این طرح را تاکنون بالغ بر ۲۶۳ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: در سال جاری ۱۵۰ میلیارد تومان برای اجرای این طرح تخصیص یافت که امیدواریم با اعتبارات مورد نیاز که حدود ۲۷۰ میلیارد تومان است، طرح مذکور به بهره‌برداری کامل برسد.
شایان ذکر است، مولفه‌های مهم این طرح، یک تصفیه‌خانه به ظرفیت ۱۵۰۰ لیتر در ثانیه، اجرای خط انتقال به طول ۹۰ کیلومتر، مخازن ذخیره آب به ظرفیت ۵۲ هزار متر مکعب، حفر و تجهیز شش حلقه چاه و احداث شش باب ایستگاه پمپاژ بوده که با  اجرای مولفه‌های مذکور، آب شرب مورد نیاز شهروندان شهرهای گروه الف تامین و مشکلات موجود برطرف خواهد شد.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39741
  • ارسال توسط :
  • منبع : پايگاه اطلاع‌رساني وزارت نيرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.