5

یک پست سیار برق و فیدرخانه پست ۶۳ کیلوولت در سیستان و بلوچستان برق‌دار شد

  • کد خبر : 46513
  • 14 فروردین 1400 - 12:45
یک پست سیار برق و فیدرخانه پست ۶۳ کیلوولت در سیستان و بلوچستان برق‌دار شد
در این پروژه با هدف رفع افت ولتاژ و کاهش تلفات شبکه برق، از طریق حذف چهار ریکلوزر و راه‌اندازی فیدرخانه با هفت بریکر خروجی نسبت به اضافه کردن سه فیدر اقدام شد تا علاوه بر رفع مشکل نوسانات و افت ولتاژ برق و کاهش تلفات، در زمان بروز حادثه امکان برق‌داری خروجی‌های پست در کمترین زمان و کاهش خاموشی‌های مشترکان مهیا شود.

پست سیار “چاه گیجی” و فیدرخانه پست ۶۳٫۲۰ کیلوولت لاشار در استان سیستان و بلوچستان با تلاش شبانه‌روزی شرکت برق منطقه‌ای این استان برای جلوگیری از مشکل نوسانات، افت ولتاژ برق و کاهش تلفات برق‌دار شدند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، در این پروژه با هدف رفع افت ولتاژ و کاهش تلفات شبکه برق، از طریق حذف چهار ریکلوزر و راه‌اندازی فیدرخانه با هفت بریکر خروجی نسبت به اضافه کردن سه فیدر اقدام شد تا علاوه بر رفع مشکل نوسانات و افت ولتاژ برق و کاهش تلفات، در زمان بروز حادثه امکان برق‌داری خروجی‌های پست در کمترین زمان و کاهش خاموشی‌های مشترکان مهیا شود.
بر اساس این گزارش، کارکنان امور انتقال نیرو ناحیه مرکز و بهینه‌سازی شرکت برق منطقه‌ای سیستان و بلوچستان با تلاش شبانه روزی طی یک هفته موفق به برق‌دار کردن فیدرخانه پست لاشار با هفت خروجی ۲۰ کیلوولتی و جایگزینی یک فیدر اینکامینگ شدند. در این عملیات همچنین اقداماتی از قبیل کابل کشی و سرکابل‌بندی کابل‌های ۲۰ کیلوولت، کابل کشی حفاظتی، کنترلی و وایرینگ، اصلاح نقشه‌ها، تست فیدر‌ها و مدارات، ایزوله کردن ریکلوزر‌ها و غیره به اتمام رسید تا مردم منطقه در ایام تابستان پیش‌رو از برقی پایدار و مطمئن و بدون افت ولتاژ بهره‌مند شوند. این اقدامات در راستای گذر موفق از پیک بار سال ۱۴۰۰ کمک شایانی به منطقه می‌کند.

 

نیروگاهیان

بر این اساس، در راستای تامین برق مطمئن و پایدار مردم منطقه چاه گیجی، این شرکت اقدام به بهینه‌سازی پست ۶۳ کیلوولت موجود کرد و کمتر از یک ماه یک دستگاه پست سیار با ظرفیت ۳۰ مگاولت آمپر آماده‌سازی و نصب شد.
این گزارش می‌افزاید، ارزش این پروژه بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال است که با تجهیز این پست تمامی خروجی‌ها از طریق فیدر‌های مستقل و دارای به‌روزترین کلید‌های ۲۰ کیلوولت تامین می‌شود که زمینه تامین برق پایدار، کمتر شدن خطا در زمان قطع برق و کوتاه شدن زمان اتصال برق در زمان بروز قطعی را فراهم می‌سازد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=46513
  • نویسنده : محمدعلی زاهد
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.