4
وزیر نیرو:

۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه شد

  • کد خبر : 74342
  • 15 فروردین 1401 - 16:46
۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه شد
محرابیان ابراز امیدواری کرد: با پیگیری برنامه‌ها فاصله میان تولید و مصرف به حداقل برسد تا مشکلات مردم در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته به صورت چشمگیر کاهش یابد.

وزیر نیرو گفت: بدون اضافه کردن سوخت، سرمایه‌گذاری گسترده و تنها با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل ازخبرگزاری صداوسیما؛ علی اکبر محرابیان پس از حضور در کمیسیون انرژی مجلس، به برنامه‌های این وزارتخانه برای مقابله با چالش کمبود آب و برق در تابستان پیش رو اشاره کرد و افزود: خوشبختانه با همکاری دولت و مجلس زمستان گذشته در بخش خانگی هیچگونه خاموشی نداشتیم و در بخش تولید نیز با کمترین محدودیت کار را پیش بردیم به طوری که طبق آخرین اخبار رشد تولید فولاد ایران مقام نخست را در دنیا کسب کرده است که به معنای تامین برق مورد نیاز آن‌ها است.

 

 

نیروگاهیان

محرابیان ابراز امیدواری کرد: با پیگیری برنامه‌ها فاصله میان تولید و مصرف به حداقل برسد تا مشکلات مردم در این زمینه نسبت به سال‌های گذشته به صورت چشمگیر کاهش یابد.

وی ادامه داد: در راستای توسعه طرح‌های نیروگاهی پیش‌بینی شده مجموعا ۶ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاهی کشور اضافه شود که ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات آن در چارچوب طرح‌های نیروگاهی است البته بخشی از آن به بهره‌برداری رسیده و بخش دیگر تا فصل تابستان به بهره‌برداری خواهد رسید.

وزیر نیرو اظهار کرد: از این میزان ۵۰۰ مگاوات از محل نیروگاه‌های تجدیدپذیر به بهره‌برداری خواهد رسید و ۱۰۰۰ مگاوات نیز با ارتقاء توان نیروگاه‌های موجود با طرح‌های دانش‌بنیانی به بهره‌برداری خواهد رسید، در واقع بدون اضافه کردن سوخت و بدون سرمایه‌گذاری گسترده و صرفا با استفاده از روش‌های دانش‌بنیان ۱۰۰۰ مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌ها اضافه کردیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=74342
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صداوسیما

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.