7

۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی توسط بسیج مهندسین اجرایی می‌شود

  • کد خبر : 7843
  • 11 مهر 1398 - 19:14
۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی توسط بسیج مهندسین اجرایی می‌شود

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی؛ ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی توسط بسیج مهندسین اجرایی می‌شود کرج – رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور گفت: مجلس سال گذشته مصوب کرد ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی توسط بسیج مهندسین در کشور اجرا شود. به‌ گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری مهر، علی اصغر شهبازی ظهر پنج شنبه ۱۱ […]

طبق مصوبه مجلس شورای اسلامی؛ ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی توسط بسیج مهندسین اجرایی می‌شود

کرج – رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور گفت: مجلس سال گذشته مصوب کرد ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی توسط بسیج مهندسین در کشور اجرا شود.

به‌ گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری مهر، علی اصغر شهبازی ظهر پنج شنبه ۱۱ مهر در مراسم افتتاح کلینیک صنعت، معدن و تجارت سازمان بسیج مهندسین استان البرز، اظهار کرد: بسیج سرمایه های انسانی در شرایط حال حاضر از اهمیت بالایی برخوردار است.

مراکز تحقیقاتی و آموزش عالی

وی استفاده از ظرفیت داخل کشور را مهم خواند و گفت: دو هزار و ۷۰۰ مرکز آموزش عالی و ۱۹۴ مرکز تحقیقاتی عمده در کشور مشغول فعالیت هستند که باید به عنوان ظرفیتی بزرگ به انها نگاه شود.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور تعداد دانشجویان در کشور را پنج میلیون نفر اعلام کرد که یک و نیم میلیون نفر آنها در حوزه فنی- مهندسی مشغول به تحصیل هستند، گفت: ۶۸ ماده معدنی و هزار و ۴۰۰ میلیون تن ذخائر معدنی نیز در کشور وجود دارد که جزو داشته های ما هستند.

شهرک‌ها و واحدهای صنعتی

شهبازی تعداد شهرک های صنعتی مجوزدار کشور را ۹۷۰ مورد اعلام کرد و گفت: ۹۰ هزار واحد صنعتی در کشور وجود دارد که از این تعداد حدود ۶۰ درصد آنها با ظرفیت زیر ۲۰ درصد کار می کند.

وی با تاکید بر اینکه رتبه صنعتی کشور در دنیا ۹۷ است، افزود: سازمان بسیج مهندسین صنعتی طی دو سال گذشته سه طرح را برای پُر کردن خلاهای موجود در حوزه صنعت دنبال کرده است.

رئیس سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در خصوص طرح شبکه اجتماعی گفت: به دنبال این بودیم که از این طریق نسبت به معرفی مولفه های موثر در صنعت اقدام کرده و ایجاد دارایی کنیم، کار در این حوزه را در سه قالب پرنده ها، مهندسی پزشکی و پهپادها شروع کرده ایم.

انرژی خورشیدی

شهبازی بیان کرد: سالانه خورشید هزار و ۶۰۰ تا دو هزار و ۱۰۰ کیلووات بر مترمربع بر ایران می تابد، در وسعت و میزان تابش جزو سه کشور برتر جهان هستیم اما میزان تولید انرژی از این سطح تابش تنها ۷۰۰ مگاوات است در حالی که آلمان که از ایران سطح تابش کمتری دارد ۷۰۰ هزارمگاوات انرژی خورشیدی تولید می کند.

وی با اشاره به اینکه به دنبال توسعه نیروگاه های خورشیدی در ایران بوده ایم، گفت: سال قبل در مجلس مصوب شد که امسال ۱۰۰ هزار نیروگاه خورشیدی توسط بسیج مهندسین در کشور اجرا شود.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=7843

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.