2

۱۱۲۰ مگاوات صرفه جویی، نتیجه همراهی بخش اداری در مدیریت مصرف برق

  • کد خبر : 134348
  • 05 تیر 1403 - 11:08
۱۱۲۰ مگاوات صرفه جویی، نتیجه همراهی بخش اداری در مدیریت مصرف برق
انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) مصطفی رجبی مشهدی افزود: تا سال گذشته بیشترین میزان مدیریت مصرف ثبت شده توسط بخش اداری کشور از ۸۰۰ مگاوات فراتر نرفته بود اما امسال به رقم بی سابقه ۱۱۲۰ مگاوات رسید.

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، انتقال و توزیع نیروی برق ایران (توانیر) مصطفی رجبی مشهدی افزود: تا سال گذشته بیشترین میزان مدیریت مصرف ثبت شده توسط بخش اداری کشور از ۸۰۰ مگاوات فراتر نرفته بود اما امسال به رقم بی سابقه ۱۱۲۰ مگاوات رسید.

وی افزود: با این حال هنوز یا هدف نهایی در نظر گرفته شده فاصله داریم. مدیر عامل توانیر خاطرنشان کرد: سهم در نظر گرفته شده برای بخش اداری کشور ۱۵۰۰ مگاوات است که امیدواریم در روزهای آینده به آن دست یافته و این رقم تثبیت شود.
رجبی مشهدی گفت: براساس مصوبه هیات دولت، ادارات باید در ساعات کاری ٣٠ درصد و پس از پایان وقت اداری ۶٠ درصد از مصرف خود را کاهش دهند.

رجبی مشهدی از آن دسته از مشترکان اداری که هنوز خود را ملزم به اجرای این مصوبه نکرده اند درخواست کرد به منظور پیشگیری از قطع برق خود با صنعت برق همکاری کنند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به لزوم ضرورت توجه بیشتر نهادهای عمومی، دولتی و غیردولتی در این زمینه، خاطرنشان کرد: تاکنون ٧٠ درصد از مشترکان بزرگ اداری شامل نهادهای عمومی و اداری مجهز به کنتور هوشمند شده و از طریق این کنتورها بر رعایت مدیریت مصرف ادارات نظارت شده و امکان قطع برق اداراتی که بعد از دوبار اخطار هنوز در اجرای مدیریت مصرف برق همکاری نمی کنند، از راه دور وجود دارد.

به گزارش ایرنا، چندی پیش رجبی مشهدی با بیان اینکه با استفاده از کنتورهای هوشمند، میزان مصرف برق ادارات در ساعات اداری و خارج از ساعت اداری به‌صورت جداگانه کنترل می‌شود، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی‌شده که در ساعات کاری با کاهش ۳۰ درصدی و بعد از ساعت کاری با خاموش‌کردن تجهیزات سرمایشی، روشنایی و الکترونیکی، کاهش ۶۰ درصدی مصرف برق را در ادارات شاهد باشیم.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134348

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.