5

۱۲۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در شهرری و تحمیل بار اضافی به خطوط انتقال

  • کد خبر : 28400
  • 16 تیر 1399 - 18:40
۱۲۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در شهرری و تحمیل بار اضافی به خطوط انتقال
واگذاری انشعاب برق به این محدوده ها منع قانونی دارد، تمامی این خانوارها از برق غیرمجاز استفاده می کنند و این مصرف بی رویه در فصل تابستان نیز بیشتر می شود و خسارت زیادی را به توزیع نیروی برق منطقه وارد می کند.

 بخش اعظم انشعابات غیرمجاز برق شهرستان ری در محدوده کابل های فشار قوی قرار دارند که به همین دلیل انشعبات این منازل به انشعاب مجاز تبدیل نمی شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا،داود رحیمی روز دوشنبه اظهار داشت: بخش اعظم انشعابات غیرمجاز برق شهرستان ری در محدوده کابل های فشار قوی قرار دارند که به همین دلیل انشعبات این منازل به انشعاب مجاز تبدیل نمی شود.

وی با بیان اینکه یکهزار و ۱۵۵ واحد مسکونی به طول سه و نیم کیلومتر در محدوده کابل های برق فشار قوی واقع شده اند، افزود:۴۵۰ واحد مسکونی در محله ملک آباد به طول ۶۰۰ متر، ۶۱۰ واحد در شهرک علائین به طول یک و نیم کیلومتر، ۴۰ واحد در میدان خالقی به طول ۲۰۰ متر، ۵۰ واحد در بلوار قدس به طول ۵۰۰ متر، پنج واحد در خیابان نوبهار به طول ۲۰۰ متر و مابقی در سایر نقاطی شهرستان در حریم کابل های فشار قوی قرار دارند.

نیروگاهیان

این مسئول با بیان اینکه بیش از چهار هزار نفر از ساکنان این محلات درگیر خطرات و مشکلات ناشی از کابل های برق قرار دارند، خاطرنشان کرد: این ساکنان در حریم خطوط ۶۳ کیلوولت و ۱۳۲ کیلو ولت قرار دارند.

رحیمی در مورد رعایت محدوده قانونی این خطوط نیز گفت: هشت متر در طرفین خطوط ۶۳ کیلو ولت و ۱۲ متر در طرفین خطوط ۱۳۲ ولت، حریم و محدوده این خطوط محسوب می شود که هیچگونه سکونتی نباید در این محدوده انجام گیرد.

معاون مدیرعامل شرکت توزیع برق جنوب تهران با بیان اینکه نزدیکی دکل‌های انتقال فشار قوی زمانی که فاصله ‌شان با خانه ‌های مسکونی کم باشد برای ساکنان مشکل آفرین است، تاکید کرد: تاثیر این امواج بر اعصاب، پاره شدن سیم‌های آن براثر عواملی مثل رعد و برق یا حوادث دیگر نیز برای ساختمان‌های اطراف خطرناک است و حوادث برق گرفتگی و خسارت به شبکه توزیع برق نیز از دیگر خطرات است.

رحیمی یادآور شد: واگذاری انشعاب برق به این محدوده ها منع قانونی دارد، تمامی این خانوارها از برق غیرمجاز استفاده می کنند و این مصرف بی رویه در فصل تابستان نیز بیشتر می شود و خسارت زیادی را به توزیع نیروی برق منطقه وارد می کند.

شهرستان ری با جمیعتی در حدود یک میلیون نفر در جنوب استان تهران واقع شده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=28400

ثبت دیدگاه

  1. نبود نظارت قانونی شهرداری باعث شده همه بدون مجوز قانونی و گرفتن انشعاب برق و آب قانونی شرووع به ساخت کنندو بعد از ساخت با جریمه دادن مشکلشون رو حل کنند.
    اگه بتونن از همون اول بر همه مراحل نظارت قانونی داشته باشند هیچ وقت این مشکل ها پیش نمیاد

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.