1

۱۲ اقدام کلیدی دولت سیزدهم برای رفع ناترازی برق/ از افزایش ظرفیت تولید برق تا کاهش داوطلبانه مصرف در بخش خانگی

  • کد خبر : 134469
  • 07 تیر 1403 - 9:20
۱۲ اقدام کلیدی دولت سیزدهم برای رفع ناترازی برق/ از افزایش ظرفیت تولید برق تا کاهش داوطلبانه مصرف در بخش خانگی
چالش‌های جدی صنعت برق در ابتدای دولت سیزدهم که به ناترازی شدید میان تولید و مصرف به ویژه در فصل گرم منجر شده بود

به گزارش  پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از دولت _ پاد، چالش‌های جدی صنعت برق در ابتدای دولت سیزدهم که به ناترازی شدید میان تولید و مصرف به ویژه در فصل گرم منجر شده بود، سبب شد تا وزارت نیرو در دولت سیزدهم اقدامات متعدد و مهمی را برای عبور از این چالش در دستور کار قرار دهد، اقداماتی که در سه بخش کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت قابل دسته‌بندی است.

🔹در ابتدای دولت سیزدهم احداث و بهره‌برداری از ۲۰۰۰۰ مگاوات ظرفیت جدید در دستور کار قرار گرفته بود که از این میزان برنامه‌ریزی جهت احداث ۱۷هزارو ۶۷۸ مگاوات اجرایی و تا خرداد ماه سال ۱۴۰۳، ۹۳۶۴ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد.

🔹یکی از اقدامات مهمی که برای افزایش ظرفیت تولید برق انجام شد، افزایش راندمان و بازدهی نیروگاه‌ها بدون تزریق سوخت بیشتر بود. در این راستا اقداماتی در راستای استفاده از بخار خروجی نیروگاه به منظور تولید مجدد برق انجام شد. مجموعه این اقدامات سبب شد تا از این محل ۲۰۰۰ مگاوات به ظرفیت تولید برق افزوده شود و راندمان نیروگاه‌های حرارتی کشور از ۳۹.۱ درصد به ۳۹.۳ برسد.

 

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=134469

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.