2

۱۶ هزار نفر در راستای اجرای قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران در حال ساماندهی هستند

  • کد خبر : 71338
  • 30 بهمن 1400 - 20:38
۱۶ هزار نفر در راستای اجرای قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران در حال ساماندهی هستند
"سید یعقوب محمد مرادی" طی مراسم رونمایی از کتاب «روایت سرخ» بیان کرد: آذربایجان‌شرقی لاله‌زار شهدای ایران است و شهدا در تمامی اصناف و رده‌ها در این استان طی انقلاب و جنگ نقش‌آفرینی کرده‌اند.

مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران گفت: در راستای اجرای قانون خدمات‌رسانی به ایثارگران ۱۶ هزار نفر از پرسنل وزارت نیرو در حال ساماندهی هستند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “سید یعقوب محمد مرادی” طی مراسم رونمایی از کتاب «روایت سرخ» بیان کرد: آذربایجان‌شرقی لاله‌زار شهدای ایران است و شهدا در تمامی اصناف و رده‌ها در این استان طی انقلاب و جنگ نقش‌آفرینی کرده‌اند.
وی یاد و خاطره شهدای ۲۹ بهمن تبریز را که منجر به اثرگذاری در پیروزی انقلاب شد، گرامی داشت و بیان کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یکی از اصلی‌ترین موضوعات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.
مرادی با بیان اینکه مقام معظم‌ رهبری فرموده‌اند که زنده نگه‌داشتن یاد شهدا کم از شهادت نیست، افزود: باید تلاش کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه ماندنی شود به خصوص برای قشر جوان که مخاطب اصلی ما هستند.
وی تصریح کرد: امروزه دشمن می‌داند که جنگ سخت و تجهیزاتی در مقابل ایران فایده‌ای ندارد و باید بدانیم که جنگ امروز، جنگ فرهنگیست و وظیفه‌ی ما این است که نگذاریم جوانان ما دچار یاس و‌ ناامیدی شوند.
مشاور وزیر نیرو در امور ایثارگران با بیان اینکه باید تمامی دستاوردهای ۴۳ سال اخیر انقلاب برای همگان تبیین شود، گفت: امروزه صنعت آب و برق در تمامی امور با تلاش جوانان و مهندسان و نخبگان بومی‌سازی شده است و نیازی به بیگانگان نداریم.
وی خاطرنشان‌کرد: ظرفیت تولید برق در دوران رژیم ستم‌شاهی تنها ۷ هزار مگاوات بود در حالی‌که ظرفیت تولید برق امروزه به ۸۰ هزار مگاوات رسیده است.
مرادی با بیان اینکه خدمت و ایثارگری از هم جدا نیستند، اظهار داشت: ایثارگران دوران دفاع‌مقدس به موقع وظیفه خود را به بهترین نحو انجام داده‌اند و حال نوبت ما است که با خدمت‌رسانی به مردم، وظیفه خود را انجام دهیم.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز در ادامه این مراسم بیان کرد: همکاران ما از ۲ سال گذشته جمع‌ آوری خاطرات ایثارگران، جانبازان و آزادگان شرکت را شروع کرده‌اند و خوشبختانه امسال در سال‌ روز ۲۹ بهمن این کتاب ارزشمند آماده شد.
“عادل کاظمی” با بیان اینکه سختی‌هایی که ایثارگران و جانبازان متحمل شده‌اند در قالب یک کتاب نمی‌گنجد افزود: امیدوارم این کتاب ادای دینی باشد به تمام عزیزانی که جانانه جنگیدند تا ما امروز در آرامش بتوانیم به هموطنان خود خدمت‌رسانی کنیم.
وی خاطرنشان‌کرد: این اثر در اختیار سازمان‌ها و نهادها قرار خواهد گرفت تا فرهنگ ایثارگری، گذشت و فداکاری برای نسل‌های دیگر ترویج و منتقل شود.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز اظهار داشت: پروژه تدوین خاطرات ایثارگران شرکت توزیع نیروی برق تبریز از نیمه اول سال ۹۹ به قلم “مسعود رفیعی” آغاز شد.
وی افزود: این کتاب ۲۲۷ صفحه دارد و در سه بخش خاطرات جانبازان، آزادگان و ایثارگران شرکت تدوین شده است.
کاظمی ادامه داد: روایت سرخ، شامل سه بخش است که بخش اول شامل خاطرات آزادگان دوره‌ی اسارت، بخش دوم شامل خاطرات جانبازان سرافراز شرکت و بخش سوم نیز شامل خاطرات رزمندگان شرکت است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=71338
  • نویسنده : مهدی زنده‌رزم
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.