5
مدیرعامل آبفای کرمانشاه:

۱۸ پروژه آب و فاضلاب در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد

  • کد خبر : 41760
  • 09 بهمن 1399 - 22:09
۱۸ پروژه آب و فاضلاب در استان کرمانشاه به بهره‌برداری می‌رسد
"علیرضا کاکاوند" با اعلام این خبر اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری قرار بود که عملیات آبرسانی به 100 روستای استان انجام شود که تاکنون ۷۷ روستا آبرسانی شده و در دهه فجر نیز ۱۸ روستا آبرسانی خواهد شد.

مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه با تشریح برنامه‌های این شرکت برای دهه فجر امسال، از بهره‌برداری ۱۸ پروژه آبفا در این استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)،‌ “علیرضا کاکاوند” با اعلام این خبر اظهار کرد: تا پایان سال‌جاری قرار بود که عملیات آبرسانی به ۱۰۰ روستای استان انجام شود که تاکنون ۷۷ روستا آبرسانی شده و در دهه فجر نیز ۱۸ روستا آبرسانی خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این تعداد روستا ۲۶۲ میلیارد ریال است که این روستاها در ۷ شهرستان استان قرار داشته و ۵۲ نفر به‌طور مستقیم و ۹۲ نفر نیز به‌صورت غیرمستقیم در این پروژه‌ها مشغول کار شده‌‎اند.
به‌گفته وی، پروژه تصفیه‌خانه فاضلاب هرسین نیز وارد مدار شده که این پروژه در قالب پویش #هرهفتهالفب_ایران در دوم اسفند ماه به صورت رسمی به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

 

نیروگاهیان

کاکاوند در ادامه گفت: در حال حاضر کل شهرهای استان تحت پوشش شرکت آبفا قرار دارند، اما در حوزه روستایی تاکنون یک هزار و ۸۸۸ روستا تحت پوشش خدمات این شرکت قرار گرفتند و در مجموع نیز ۵۴۰ هزار مشترک در حوزه شهری و روستایی تحت پوشش شرکت است.
وی اضافه کرد: تقریبا ۶۰۰ روستای استان کرمانشاه تحت پوشش شرکت آبفا قرار ندارند که اولویت شرکت تحت پوشش قرار دادن تمامی این روستاها است، اما در برخی روستاها مخالفت‌های اجتماعی روستائیان مانع شده و در برخی روستاها نیز کمبود آب باعث این مشکل شده است.
مدیرعامل آبفای کرمانشاه ادامه داد: در حال حاضر حدود ۱۱۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شوند و حدود ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تخصیص آب به تمامی روستاهای استان نیازمندیم که مشکل مالی اولویت اصلی در عدم آبرسانی به این روستاها است.
کاکاوند در پایان با بیان اینکه از دریچه‌های چدنی به بتنی روی آوردیم، اما متاسفانه باز هم شاهد سرقت این دریچه‎ها هستیم، تاکید کرد: در ۹ ماهه سال‌جاری حدود یک هزار و ۶۰۰ دریچه فاضلاب سرقت شده که با همکاری نیروی انتظامی درصدد کاهش سرقت این دریچه‌ها هستیم که متاسفانه بار مالی برای شرکت داشته است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=41760
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.