5

۲۵ درصد از نیروگاه‌های ثقلی برق‌آبی کشور در استان مرکزی راه‌اندازی شده‌است

  • کد خبر : 31163
  • 04 شهریور 1399 - 10:48
۲۵ درصد از نیروگاه‌های ثقلی برق‌آبی کشور در استان مرکزی راه‌اندازی شده‌است
«محمد اله داد» روز سه‌شنبه افزود: ۱۶۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی از سوی نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان مرکزی تولید شده که این میزان تولید انرژی در آن معادل مصرف سالیانه ۸۰ هزار خانوار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۲۵ درصد از نیروگاه‌های ثقلی برق آبی کشور در این استان راه‌اندازی شده که این مهم به همت و با درایت دولت تدبیر و امید ثمر داشته است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا،،«محمد اله داد» روز سه‌شنبه افزود: ۱۶۱ میلیون کیلووات ساعت انرژی از سوی نیروگاه‌های تجدیدپذیر استان مرکزی تولید شده که این میزان تولید انرژی در آن معادل مصرف سالیانه ۸۰ هزار خانوار است.

وی بیان کرد: روستای «مزرعه‌نو» در شهرستان آشتیان نخستین روستای سبز کشور است که در تمام انرژی برق مورد نیاز آن از منابع و تاسیسات خورشیدی تامین می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: راه‌اندازی مرکز پایش هوشمند، مانیتورینگ پیک بار با ولتاژ فیدرهای فشار متوسط و مشترکان دارای کنتور هوشمند استان مرکزی، مدیریت موثر بار در شرایط عادی و پیک، مدیریت موثر کنترل خاموشی‌ها، مدیریت موثر ولتاژ استاندارد، سرعت عمل در بررسی نتیجه و بازخورد عملیات گروه‌های اجرایی از دیگر اقدامات این شرکت در دولت تدبیر و امید تاکنون بوده است.

نیروگاهیان

اله داد اظهار داشت: تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی برقدار هستند و ضریب نفوذ برق در مناطق شهری و روستایی ۱۰۰ درصد است و یک‌هزار و ۱۷۴ روستای این استان از نعمت برق برخوردار هستند.

وی عنوان کرد: از دسترس خارج شدن تاسیسات دستگاه‌های خدماتی، افزایش طول عمر تجهیزات و تاسیسات منصوبه، ایجاد یک‌هزار و ۵۰۰ متر کانال انرژی و ایجاد گام نخست کانال انرژی به طول ۱۵۰ متر در بازار تاریخی اراک از دیگر اقدامات مهم این شرکت در دولت تدبیر و امید است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: شاخص راهبردی تلفات انرژی الکتریکی این استان از سال ۹۲ تا پایان سال ۹۸ با کاهش چهار درصدی همراه بوده و این مهم موجب صرفه‌جویی ۶۰ میلیون لیتر سوخت در کاهش ۲۰۰ هزار تن آلاینده به محیط زیست شده است.

اله داد گفت: ساخت و نصب آشیانه پرنده و نصب کنسول عایق روی شبکه‌های فشار متوسط به‌منظور حفاظت از محیط زیست، کاهش تلفات انرژی از ۱۳ به ۹ درصد، کاهش مدت زمان خاموشی به کمتر از یک دقیقه به ازای هر مشترک در شبانه‌روز، برقدار شدن تمام روستاهای بالای ۱۰ خانوار استان مرکزی، اصلاح ۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه‌های فرسوده، ایجاد و اصلاح ۷۱ هزار دستگاه چراغ روشنایی معابر و حذف قبوض کاعذی مشترکان با صرفه‌جویی در مصرف کاغذ و حذف پنج میلیون قبض برق و حفظ محیط زیست با جلوگیری از قطع ۳۰۰ درخت در سال، از دیگر اقدامات شرکت توزیع نیروی برق این استان از سال ۹۲ تاکنون است.

وی گفت: نصب ۱۳ هزار دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکان دیماندی استان مرکزی، رویت پذیری ۶۵ درصد بار استان و انرژی مصرف استان از راه دور، مانیتورینگ بار و ولتاژ و سایر پارامترهای فنی از راه دور، مدیریت مصرف هوشمند در راستای مدیریت پیک بار استان، مدیریت ولتاژ مشترکان،

کاهش شاخص راهبردی متوسط زمان خاموشی به‌ازای هر مشترک به کمتر از یک دقیقه در روز، توسعه و تجهیز هشت گروه مجهز و فعال خط گرم و اتوماسیون کلیدهای فشار متوسط با امکان قطع و وصل از راه دور، از دیگر اقدامات است.

استان مرکزی با دارا بودن ۱۲ شهرستان دارای بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است و در این منطقه ۷۴۰ هزار مشترک برق وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=31163

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.