1

۲۵ درصد میکرو توربین‌های کشور در استان مرکزی است

  • کد خبر : 25413
  • 31 اردیبهشت 1399 - 15:43
۲۵ درصد میکرو توربین‌های کشور در استان مرکزی است
«محمد اله‌داد» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک افزود: ۲۰ ساختگاه میکرو توربین‌ در استان مرکزی شناسایی شده و تاکنون پنج میکروتوربین با ظرفیت ۱۶ و ۲ دهم مگاوات برق در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: ۲۵ درصد از میکرو توربین‌های کشور در این استان است و استان مرکزی یکی از مناطق مهم در استقرار این تجهیزات برق محسوب می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا،«محمد اله‌داد» روز چهارشنبه در جمع اصحاب رسانه در اراک افزود: ۲۰ ساختگاه میکرو توربین‌ در استان مرکزی شناسایی شده و تاکنون پنج میکروتوربین با ظرفیت ۱۶ و ۲ دهم مگاوات برق در این استان به بهره‌برداری رسیده است.

وی بیان کرد: استان مرکزی در زمینه انرژی‌های نو و خورشیدی گام‌های خوبی برداشته اما در این راستا با وجود برخورداری بیش از ۳۰۰ روز آفتابی در سال هنوز فاصله زیادی با استانداردهای جهانی وجود دارد و تاکنون ۷۰ نیروگاه کوچک و بزرگ ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: طرح صفر ۹۸ پارسال برای خاموشی‌های صفر در این سال کلید خورد که با تلاش‌زیاد اهداف تعهد شده به ثمر نشست و در سال جاری نیز برای دومین سال این راهبرد هدفگذاری شده و امید می‌رود که در سایه همکاری مردم، این مهم نیز محقق شود.

نیروگاهیان

اله‌داد اظهار داشت: ۸۵ درصد از مشترکان برق استان مرکزی پارسال در زمره مشترکان خوش‌حساب بودند که الگوی مصرف را رعایت کردند و پاداش‌های قابل ملاحظه‌ای به آنان پرداخت شد.

وی بیان کرد: در این مدت، ۳۴۹ مشترک صنعتی، یک‌هزار و ۲۷ مشترک کشاورزی، ۱۵۷ مشترک اداری و سایر مصارف مشمول پاداش شدند و ۴۷ مشترک که از ژنراتورهای برق اضطراری در راستای کمک به شبکه سراسری استفاده کرده بودند، پاداش گرفتند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی اضافه کرد: میانگین دمای هوای در این استان نسبت به مدت مشابه قبل یک درجه سانتیگراد گرمتر شده و هر درجه افزایش دما ۸۰۰ مگاوات پیک‌بار را افزایش می‌دهد.

اله‌داد گفت: تعطیلی چندماه صنوف و صنایع به‌دلیل شیوع ویروس کرونا و جبران عقب‌افتادگی این بخش‌ها با فعالیت بیشتر در تابستان، نگرانی افزایش مصرف برق در استان مرکزی را دوچندان کرده است.

وی تصریح کرد: ۱۳۲ مگاوات انرژی پارسال در پیک‌بار مدیریت شد که اگر این مهم صورت نمی‌گرفت به‌ازای تامین هر مگاوات تولید برق باید یک‌هزار و ۵۰۰ دلار هزینه‌ سرمایه‌گذاری صورت می‌گرفت.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: ۷۰ درصد از انرژی برق این استان پارسال در بخش مولد استفاده شد و امسال نیز همه تلاش‌ برای تحقق جهش تولید و تامین برق مورد نیاز در این راستا به کار گرفته شده است.

اله‌داد یادآور شد: ۸۲ درصد از مشترکان برق استان مرکزی در سال ۹۸ را بخش خانگی با سهم مصرف ۲۳ درصدی، چهار درصد بخش عمومی با سهم برق مصرفی ۶ درصدی، یک درصد بخش کشاورزی با سهم مصرف ۲۲ درصدی، یک درصد بخش صنعتی با سهم مصرف برق ۴۴ درصدی و ۱۱ درصدبخش تجاری و سایر بخش‌ها با چهار درصد مصرف تشکیل دادند.

۷۴۰ هزار مشترک برق در استان مرکزی وجود دارد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=25413

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.