2

۲۵ پایه بتونی شبکه برق در استان یزد تخریب شد

  • کد خبر : 23616
  • 14 اردیبهشت 1399 - 18:23
۲۵ پایه بتونی شبکه برق در استان یزد تخریب شد
آرش نواب مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزدگفت: ۲۵ پایه بتونی فشار متوسط و فشار ضعیف شبکه برق، در طوفان شدید در استان تخریب شد. او افزود: بیشترین میزان خسارت مربوط به شهرستان بافق با تخریب ۱۶ اصله پایه بتونی، ۶ اصله تیر مربوط به محدوده زارچ و شاهدیه و چند تک پایه بتونی دیگر در محدوده مهریز و امور‌های شهرستان یزد دچار شکستگی شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد از شکسته شدن ۲۵ پایه بتونی فشار متوسط در جریان طوفان اخیر خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، آرش نواب مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزدگفت: ۲۵ پایه بتونی فشار متوسط و فشار ضعیف شبکه برق، در طوفان شدید در استان تخریب شد.

او افزود: بیشترین میزان خسارت مربوط به شهرستان بافق با تخریب ۱۶ اصله پایه بتونی، ۶ اصله تیر مربوط به محدوده زارچ و شاهدیه و چند تک پایه بتونی دیگر در محدوده مهریز و امور‌های شهرستان یزد دچار شکستگی شده است.

نواب با اشاره به اینکه در سال گذشته بالغ بر ۳۰ میلیارد ریال برای تعویض تیرفرسوده در سطح استان تخصیص و ۱۵۰۰ اصله پایه گرد جایگزین آن‌ها شد، تصریح کرد: در سال گذشته ۱۵۳ اصله تیر برق به دلیل عوامل جوی سقوط کرده که به صورت ضربتی برای حفظ پایداری شبکه تعویض شده است.

نواب ادامه داد: از ۵۰ میلیارد ریال بودجه تخصیصی سال جدید، ۱۵ میلیارد ریال برای تعویض تیر‌های فرسوده با پایه گرد در سطح شهرستان یزد و مابقی برای شهرستان‌های استان اختصاص دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد گفت: طوفان‌های فصلی؛ مهمترین عامل تاثیرگذار در خاموشی ناخواسته به مشترکین نسبت به دیگر عوامل جوی است.

نیروگاهیان

او طوفان، باران شدید، باران‌ریزه و گرد و خاک را به ترتیب از عوامل موثر در ایجاد خاموشی‌های ناخواسته دانست و افزود: بر اساس آمار یک دهه گذشته استان به ترتیب ماه‌های آذر، اسفند، فروردین و اردیبهشت بیشترین میزان خاموشی ناخواسته بر اثر طوفان را به خود اختصاص داده اند.

نواب با اشاره به آمارسالانه متوسط شرایط نامطلوب بودن هوا در استان یزد گفت: افزون بر ۶۲ روز طوفان به همراه گردو خاک در استان اتفاق می‌افتد که علاوه بر آن تغییرات درجه حرارت، نخستین بارش‌ها و بارندگی‌های با حجم کم در بروز خاموشی‌های شبکه توزیع برق می‌تواند تاثیرگذار باشد.

او تصریح کرد: بهره گیری از فناوری‌های نوین در راهبری خطوط و استفاده از مزیت‌های اتوماسیون شبکه باعث شده تا حجم قابل ملاحظه‌ای از خاموشی‌ها ناخواسته، به سرعت برطرف شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان یزد یادآور شد: سامانه شبانه روزی فوریت‌های برق ۱۲۱، پاسخگوی شهروندان یزدی در مواقع بروز طوفان و خاموشی‌های احتمالی است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=23616

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.