5
به مناسبت ایام دهه فجر؛

۲۵ پروژه توزیع برق استان خراسان رضوی بهره‌برداری شد

  • کد خبر : 70598
  • 20 بهمن 1400 - 11:48
۲۵ پروژه توزیع برق استان خراسان رضوی بهره‌برداری شد
"محسن ذبیحی" اظهار داشت: برق‌رسانی به ۱۱ روستای فاقد برق در هشت شهرستان استان و برق‌رسانی به ۳۰۰ خانوار عشایری استان از طریق سامانه‌های خورشیدی قابل حمل از جمله طرح‌های بهره‌برداری شده این شرکت در حوزه برق‌رسانی است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی گفت: ۲۵ پروژه بزرگ برق‌رسانی شهری و روستایی، هوشمندسازی شبکه، توسعه، احداث و بهبود وضعیت زیرساخت‌ها و تجهیزات برق با اعتباری بیش از سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال به مناسبت ایام دهه فجر بهره‌برداری شد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محسن ذبیحی” اظهار داشت: برق‌رسانی به ۱۱ روستای فاقد برق در هشت شهرستان استان و برق‌رسانی به ۳۰۰ خانوار عشایری استان از طریق سامانه‌های خورشیدی قابل حمل از جمله طرح‌های بهره‌برداری شده این شرکت در حوزه برق‌رسانی است.

وی ادامه داد: اجرای طرح‌های توسعه و بهینه‌سازی شبکه‌های برق روستایی، شامل تامین برق مشترکان جدید، جابه جایی ۲ هزار و ۱۲۰ اصله پایه برق، اصلاح روشنایی معابر با نصب چهار هزار و ۶۵۰ چراغ ال ای دی و رفع افت ولتاژ با نصب ۱۱۵ دستگاه پست هوایی از دیگر طرح‌های بهره‌برداری شده این شرکت است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان رضوی بیان کرد: تجهیز مرکز سمپات (سامانه متمرکز پاسخگویی توزیع )، استقرار سامانه مدیریت هوشمند ناوگان خودرویی، سامانه هما (هوشمندسازی مراکز اتفاقات و عملیات) از دیگر طرح‌های مهم این شرکت است که بهره‌برداری شد.

 

نیروگاهیان

وی افزود: ساخت و تجهیز مراکز دیسپاچینگ ناحیه‌ای در شهرستان‌های تربت حیدریه و سبزوار، تجهیز مرکز کنترل و هدایت شبکه توزیع برق در حوزه ستادی، نصب و راه اندازی بی‌سیم دیجیتال در شهرستان‌های تابعه، تکمیل نقاط اتوماسیون شبکه توزیع در بستر مخابراتی (جی پی آر اس) و (یو اچ اف) و توسعه سامانه اتوماسیون شبکه توزیع در مرکز دیسپاچینگ از جمله پروژه‌هایی است که در راستای هوشمندسازی شبکه‌های برق تحت پوشش این شرکت انجام شده است.

ذبیحی اظهار داشت: اصلاح و بهینه‌سازی شبکه روشنایی معابر جهت استاندارد سازی وضعیت روشنایی معابر و شبکه‌های فرسوده شهری، توسعه شبکه روشنایی معابر، احداث شبکه فشار متوسط و ضعیف، نصب ترانسفورماتور و تجهیزات شبکه به منظور تامین برق بیش از ۱۰ هزار مشترک جدید شهری، کاهش تلفات، کاهش افت ولتاژ و پایداری شبکه از طرح‌های عمرانی اجرا شده توسط شرکت توزیع برق خراسان رضوی است .

وی خاطر نشان کرد: تبدیل ۴۷۷ کیلومتر شبکه فشار ضعیف سیمی به کابل خودنگهدار جهت افزایش کیفیت برق تحویلی به مشترکان و پیشگیری از سرقت شبکه‌های سیمی از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر امسال بهره‌برداری شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=70598
  • نویسنده : سید مجید آزیز
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.