2

۲۶۰ کیلومتر شبکه سیمی برق سیستان و بلوچستان به کابل خودنگهدار تبدیل شد

  • کد خبر : 38827
  • 01 دی 1399 - 13:15
۲۶۰ کیلومتر شبکه سیمی برق سیستان و بلوچستان به کابل خودنگهدار تبدیل شد
"خلیل عوض زاده" اظهار داشت: این میزان تعویض توسط حوزه بهره برداری این شرکت به صورت امانی و در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان انجام شده است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان گفت: ۲۶۰ کیلومتر شبکه سیمی برق این استان از ابتدای سال جاری تاکنون به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “خلیل عوض زاده” اظهار داشت: این میزان تعویض توسط حوزه بهره برداری این شرکت به صورت امانی و در تمام شهرهای سیستان و بلوچستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه فرآیند تبدیل شبکه‌‌های سیمی به کابل‌ خودنگهدار در این استان از سال‌های قبل شروع شده است، افزود: برنامه تعویض یک‌هزار و ۵۰۰ کیلومتر کابل‌های سیمی و فرسوده این استان به خود نگهدار در نظر گرفته شده که در صورت تامین اعتبار لازم عملیات اجرایی آن به سرعت انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان ادامه داد: کابل‌های خودنگهدار از نوع آلومینیوم روکش دار هستند که علاوه ‌بر کاهش هزینه نسبت به سیم‌های مسی، ماندگاری بیشتر شبکه را نیز باعث می‌شود.

عوض زاده تصریح کرد: خدمات رسانی مطلوب به مشترکان، افزایش پایداری شبکه، هزینه کمتر اجرا به نسبت سیمی، ضریب ایمنی بالا برای همکاران و شهروندان، کاهش سرقت سیم‌های شبکه، کمک به بهبود فضای مناسب شهری، جمع آوری برق‌های غیر مجاز و جلوگیری از سرقت انرژی، رفع ضعف ولتاژ مشترکان، توجه به مسائل زیست محیطی با حذف شاخه زنی درختان در تماس با شبکه و کاهش تلفات از دیگر مزایای تبدیل شبکه سیمی به کابل خودنگهدار است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق سیستان و بلوچستان انجام این طرح در مناطق جنوبی این استان را با توجه به شرایط رطوبتی و فرسایش کابل‌های سیمی مهم دانست و گفت: با توجه به شرایط اقلیمی و فرسودگی سریع تاسیسات و شبکه‌ها در مناطق رطوبتی لزوم اجرای این طرح در این مناطق دو چندان است.

وی افزود: راسک و کنارک به عنوان نخستین شهرستان‌های سیستان و بلوچستان آغاز کننده این طرح بوده و هم‌اینک تمام شهرستان‌های این استان به صورت امانی و روزانه در حال فعالیت و تعویض کابل‌های مسی به خود نگهدار هستند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=38827
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.