4

۲۷ پروژه آب و برق با ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در کردستان افتتاح می‌شود‌

  • کد خبر : 10680
  • 23 آذر 1398 - 20:37
۲۷ پروژه آب و برق با ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار در کردستان افتتاح می‌شود‌

۲۷ طرح آب و برق با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال سه‌شنبه هفته جاری با حضور وزیر نیرو در استان کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود. به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، کامران خرم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: […]

۲۷ طرح آب و برق با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال سه‌شنبه هفته جاری با حضور وزیر نیرو در استان کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری تسنیم از سنندج، کامران خرم ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان که در این شهر برگزار شد، اظهار داشت: برنامه وزارت نیرو تحت پویش الف-ب-ایران در سراسر کشور در حال اجرا بوده و ۳۳ پروژه با اعتبار ۳۳ هزار میلیارد در ۳۱ استان اجرا می‌شود.

وی افزود: سه‌شنبه هفته جاری با حضور وزیر نیرو، ۲۷ طرح آب و برق با اعتبار ۱۱ هزار میلیارد ریال در استان کردستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان به معرفی برخی از این پروژه‌ه پرداخت و گفت: بخش دوم سامانه آزاد با اعتبار ۵۲۰ میلیارد تومان یکی از پروژه‌های مهم است که از سد آزاد آغاز شده و تا تا سد قوچم ادامه دارد.

وی گفت: در مسیر سد آزاد ۴ هزار و ۳۰۰ هکتار زمین کشاورزی آبیاری شده و برای حدود ۲ هزار و ۱۵۰ نفر از کشاورزان اشتغال ایجاد می‌شود.

خرم بیان کرد: افتتاح تصفیه‌خانه بیجار و یاسوکند به همراه برق‌رسانی به برخی از روستاهای استان، از دیگر برنامه‌های سفر وزیر نیرو در کردستان است.

وی اظهار کرد: پروژه‌های سد چراغ ویس، سد عباس‌آباد، سد گاران و سامانه انتقال آن به دیواندره، بیجار و کامیاران از جمله پروژه‌های فعال استان فعال و با اهمیت است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان کردستان خاطرنشان کرد: خوشبختانه در لایحه بودجه سال ۹۹ قریب به ۱۳۷ میلیارد تومان برای سد گاران و ۹۰ میلیارد تومان برای سد امیرآباد و رمشت در نظر گرفته شده است.

خرم به میزان بارندگی سال‌جاری اشاره کرد و یادآور شد: میزان بارندگی امسال نسبت به سال گذشته ۷۰ درصد کاهش داشته است.

۴۷۳ روستای استان کردستان آبرسانی می‌شوند

صدیق محمدزاده، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان نیز در این نشست از آبرسانی به ۴۷۳ روستای استان در قالب ۲ پروژه (پروژه ۳۱ روستایی و تک روستایی) خبر داد و اظهار کرد: برای این کار ۳۸۰ میلیارد تومان برآورد هزینه شده که تاکنون ۲۳۰ میلیارد تومان مصوب و ۱۰۳ میلیارد تومان آن تخصیص یافته است.

وی با بیان اینکه مجمتع آبرسانی روستاهای آرندان سنندج، اورامان سروآباد، آلی‌پینک دهگلان، شیوه دی بانه و رستمان سقز از جمله این طرح‌هاست، افزود: با احداث این طرح‌ها ۴۷۳ روستای کردستان از نعمت آب شرب سالم بهره‌مند می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان تصریح کرد: از میان یک هزار و ۶۷۷ روستای دارای سکنه استان تاکنون یک هزار و ۵۴۲ روستا لوله‌کشی شده و تنها ۲ درصد روستاهای استان فاقد آب لوله‌کشی هستند.

وی با اشاره به اینکه مشکل دفع فاضلاب روستایی تنها مختص کردستان نبوده و مشکل سراسر کشور است، گفت: برای سیستم دفع فاضلاب روستای قلیان ۱۳ میلیارد تومان از اعتبارات ملی پیش‌بینی شده و تاکنون ۸۰ درصد آن تخصیص یافته و برای تصفیه‌خانه فاضلاب سراب‌قامیش نیز ۷ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

محمدزاده با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای تأمین آب پایدار ۸۰۲ روستای استان در بلند مدت انجام شده است، اذعان کرد: در حال حاضر آب شرب مورد نیاز ۹۳ روستا از طریق آبرسانی سیار صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: یکصد روستای نزدیک به سدها (شعاع یک تا ۲ کیلومتری) برای مطالعه و دفع فاضلاب به‌صورت بهداشتی شناسایی شده که یک هزار میلیارد ریال برای اجرای دفع فاضلاب بهداشتی این روستاها نیاز است که در صورت تخصیص، عملیات اجرایی این کار آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی کردستان یادآور شد: در حال حاضر ۲۰۹ پروژه نیمه کاره در سطح روستاهای استان وجود داشته که در صدد اتمام آنها هستیم.

تصفیه‌خانه بیجار و یاسوکند با حضور وزیر نیرو به بهره‌برداری می‌رسد

محمد حسین محمدی، مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کردستان نیز در این نشست با بیان اینکه همواره در طول سال پروژه‌های متعددی به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار کرد: در سفر پیش‌روی وزیر نیرو به استان، ۲ پروژه در حوزه آب و فاضلاب شهری کردستان افتتاح می‌شود.

وی افزود: در سفر وزیر نیرو تصفیه‌خانه بیجار با ظرفیت ۱۰ هزار متر مکعب با اعتبار ۲۳ میلیارد تومان و تصفیه خانه یاسوکند با ظرفیت یک هزار و ۳۰۰ متر مکعب در شبانه‌روز با ۷٫۹ میلیارد تومان به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان کردستان تصریح کرد: استان کردستان در حوزه تصفیه فاضلاب شهری سرآمده بوده و ۵٫۲ برابر میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه خدمات آب و فاضلاب مستلزم زیرساخت‌های وسیع است، اذعان کرد: در حال حاضر ۸ هزار کیلومتر شبکه انتقال و هزاران تأسیسات سطح استان دچار فرسودگی و احتمالاً منجر به قطعی‌های موقت شود، که در این‌صورت اطلاع‌رسانی می‌شود.

محمدی با ادعای اینکه موظف به تامین آب سالم برای مردم هستیم، به طعم و بوی آب سنندج و بانه اشاره کرد و گفت: مخزن آب این دو شهرستان ۲ بار در سال شستشو و تاکنون اقدامات متعددی برای رفع طعم و بو و رسیدن به حد استاندارد صورت گرفته و براساس نتایج آزمایشات آب در وضعیت سالم و مطالعات برای رفع کامل آن ادامه دارد.

تمام روستاهای بالای ۵ خانوار کردستان دارای برق هستند/برق‌رسانی به ۱۲ روستای دیگر

هیوا لهونیان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان نیز در این نشست اظهار کرد: با وجود صنعتی شدن زندگی امروزه علاوه بر آب، برق نیز مایه حیات است.

وی با اشاره به اینکه در طرح پویش الف-ب-ایران، پروژه‌های وزارت نیرو هر هفته در یک استان افتتاح می‌شود، افزود: با وجود تحریم‌های پیش‌رو میزان کمیت کار در حوزه توزیع برق افزایش یافته و تمام روستاهای بالای ۵ خانوار دارای برق هستند.

لهونیان از برق‌رسانی به ۱۲ روستای کردستان خبر داد و گفت: تاکنون در کل استان ۸۶۰ کیلو کابل به خودنگه‌دار تبدیل شده است.

وی گفت: در سفر وزیر نیرو ۱۲ پروژه برق‌رسانی افتتاح می‌شود که احداث پست ۶۳ کیلوولت سنندج، تأمین برق مشترکان جدید، اتصالات خطوط و توسعه شبکه موجود، احداث پست ۶۳ کیلوولت سرنجیانه و خط ۴۰۰ کیلوولت حصار کرمانشاه-سنندج از جمله این طرح‌هاست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان ظرفیت نیروگاهی کردستان را یک هزار مگاوات اعلام کرد و یادآور شد: در حال حاضر ۶۵۴ هزار مشترک از خدمات این شرکت بهره‌مند هستند.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۹۶ به میزان ۱۲ درصد در شبکه برق‌رسانی تلفات وجود داشته که قصد داریم امسال آن را تک رقمی و تا مرز ۵٫۹ درصد کاهش دهیم و علاوه‌بر آن در سال‌جاری ۱۸ هزار انشعاب جدید در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان یادآور شد: تاکنون برق یک‌هزار و ۱۲۳ روستا تکخوانی شده که یکصد مورد آن مربوط به امسال بوده و تلاش برای تکخوانی کردن کنتور برق تمام روستاهای استان تا ۲ سال آینده ادامه دارد.

لهونیان افزود: حذف قبض کاغذی و پیدایش قبض سبز، تعریف مکانیزم‌های پرداخت و الکترونیکی کردن خدمات از جمله طرح‌های مهم و در دستور کار است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=10680

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.