4

۲ هزار میلیارد تومان برای سد و نیروگاه چم شیر هزینه شده است

  • کد خبر : 77412
  • 19 اردیبهشت 1401 - 20:38
۲ هزار میلیارد تومان برای سد و نیروگاه چم شیر هزینه شده است
محمدرضا فاضل معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران اظهار کرد: در حال حاضر پرداخت حقوق معوقه کارگران سد چم شیر در حال اجرا است و تنها سه ماه حقوق عقب افتاده وجود دارد که تلاش می‌شود پرداخت منظم تا پایان سال ادامه پیدا کند.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران گفت: تا کنون برای این پروژه ۲ هزار میلیارد تومان از محل فایناس هزینه شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری فارس، محمدرضا فاضل معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران اظهار کرد: در حال حاضر پرداخت حقوق معوقه کارگران سد چم شیر در حال اجرا است و تنها سه ماه حقوق عقب افتاده وجود دارد که تلاش می‌شود پرداخت منظم تا پایان سال ادامه پیدا کند.

وی بیان کرد: تاکنون افزون بر ۲ هزار میلیارد تومان از منابع فایناس در سد و نیروگاه چم شیر هزینه شده است.

معاون اجرایی طرح سد و نیروگاه چم شیر گچساران با اشاره به اینکه این پروژه در منطقه تاثیر گذار است، تصریح کرد: در قراردادی که اخیراً برای تکمیل این پروژه بسته شده حدود ۸ هزار میلیارد ریال اعتبار تا پایان طرح به آن اختصاص داده شده است.

 

 

نیروگاهیان

فاضل عنوان کرد: مسؤولان و وزارتخانه از این طرح حمایت می‌کنند و تا پایان سال نیروگاه چم شیر به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: سد چم شیر یکی از بلندترین سد وزنی از نوع بتنی غلتکی ایران است و مخزن این سد ۲.۳ میلیارد مکعب ظرفیت دارد و دارای یک میلیون و ۱۰۰ متر مکعب حجم بدنه و سه دهنه سرریز اوجی دریچه دار است.

این سد از نوع بتنی غلتکی ( RCC ) است که مطالعه احداث سد چم شیر در سال ۷۳ از سوی سازمان آب منطقه‌ای فارس، بوشهر و کهگیلویه و بویراحمد انجام گرفت. سرشاخه‌های اصلی رودخانه زهره نیز کوه‌های شمال غرب استان فارس و شرق کهگیلویه و بویراحمد و رودخانه های فهلیان و آب شیرین و شیو است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=77412
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری فارس

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.