5
مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق قزوین:

۳۰۰ کیلووات ساعت حد مجاز مصرف ماهیانه برق/ قبض با ۵۰ کیلووات ساعت صرفه جویی رایگان می شود

  • کد خبر : 78466
  • 13 خرداد 1401 - 18:51
۳۰۰ کیلووات ساعت حد مجاز مصرف ماهیانه برق/ قبض با ۵۰ کیلووات ساعت صرفه جویی رایگان می شود
خواجه‌وند تأکید کرد: در بخش کشاورزی استان ۱۳۰ کیلووات برق مصرف می‌شود که اگر کشاورزان و یا صنعتگران، در میزان برق مصرفی صرفه جویی کنند، مشمول تخفیف‌های ویژه می‌شوند.

مدیر‌عامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین الگوی مصرف برق ماهیانه را ۳۰۰ کیلووات عنوان کرد و گفت: مشترکانی که کمتر از این میزان برق مصرف کنند، مشمول برق رایگان و تخفیف‌های ویژه می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، “مسعود خواجه‌وند”، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین در برنامه گفت و گوی ویژه خبری گفت: الگوی مصرف مشخص شده است و در ایام گرم سال از خرداد تا شهریور، میانگین مصرف ماهیانه ۳۰۰ کیلووات ساعت الگوی مصرف است و تمامی مشترکانی که این الگو را رعایت کنند به هیچ وجه تغییری در تعرفه برق آن‌ها ایجاد نمی‌شود و اگر ماهیانه ۵۰ کیلووات صرفه‌جویی کنند، پنج برابر میانگین تعرفه‌ها برای این مشترکان پاداش در نظر گرفته شده و مشمول قبوض رایگان می‌شوند.
وی با بیان اینکه مشترکان می‌توانند از طریق نرم افزار برق من، در جریان میزان مصرف برقشان قرار گیرند، افزود: در حال حاضر قبوض برق به صورت یک ماهه صادر می‌شود و اگر مشترکانی کاهش مصرف داشته باشند، هزینه برق آن‌ها رایگان شده و به صورت پیامکی به آن‌ها اطلاع‌رسانی می‌شود.
خواجه‌وند خاطرنشان کرد: سال گذشته ۲۸ درصد از مشترکان استان قزوین، الگوی مصرف را رعایت نمی‌کردند که در حال حاضر این میزان به ۲۵ درصد کاهش پیدا کرده است و مشترکان پرمصرف از ۱.۵ تا ۱۰ برابر قیمت خرید برق از نیروگاه‌ها، باید تعرفه برق مصرفی را پرداخت کنند.
وی افزود: مشترکان خانگی با کاهش بار سرمایشی و همچنین استفاده نکردن از وسایل پرمصرف برق مثل اتو در ساعات غیر پیک مصرف، می‌توانند مصرف برق شان را کاهش داده و از تخفیف‌های ویژه استفاده کنند.

 

نیروگاهیان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین تصریح کرد: پیک مصرف برق از ساعت ۱۱ تا ۱۷ عصر است و بیش از ۲۱ هزار مگاوات برق مصرفی استان در این ساعات، به دستگاه‌های سرمایشی و روشنایی اختصاص دارد و از مشترکان می‌خواهیم با مدیریت مصرف، از خاموشی‌های گسترده جلوگیری کنند.
وی افزود: ۱۹ درصد مشترک خانگی در استان قزوین داریم و اگر مشترکان خانگی و ادارات در مصرف برق برای سرمایش و روشنایی توجه نکنند، با قطعی برق روبه رو خواهیم شد.
خواجه‌وند تأکید کرد: در بخش کشاورزی استان ۱۳۰ کیلووات برق مصرف می‌شود که اگر کشاورزان و یا صنعتگران، در میزان برق مصرفی صرفه جویی کنند، مشمول تخفیف‌های ویژه می‌شوند.
وی افزود: ۴۶ درصد از مصرف انرژی استان در بخش صنعت و ۲۱ درصد هم در بخش کشاورزی استفاده می‌شود و از کشاورزان و صاحبان صنایع انتظار داریم با شرکت توزیع نیروی برق استان همکاری کنند تا با مدیریت بار مصرفی در ایام گرم سال، از خاموشی‌های گسترده جلوگیری کنیم.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قزوین گفت: ۳۰۷.۵ ریال هزینه تأمین و خرید هر کیلووات برق از نیروگاه‌هاست و از مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت می‌کنند بابت هر کیلوبایت فقط ۱۰۰ تومان دریافت می‌شود که کسری بودجه وزارت نیرو برای خرید برق، با پرداخت یارانه مستقیم از سوی دولت، جبران می‌شود.
وی افزود: ۹۹ درصد تعمیرات نیروگاهی استان در اردیبهشت ماه به پایان رسید تا در اوج پیک مصرف برق با مشکل تأمین برق هم در استان قزوین و هم در کشور روبه رو نشویم.
خواجه وند تصریح کرد: ادارات در زمان کار باید ۳۰ درصد و در غیر ساعت اداری باید ۶۰ درصد مصرف برقشان کاهش پیدا کند و اگر رعایت نکنند، علاوه بر پرداخت چندین برابری هزینه برق، ممکن است برق مصرفی آن اداره یا نهاد، قطع شود.
وی افزود: ۷ هزار مشترک تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد اگر تا ۵۰ درصد الگوی مصرف را رعایت کنند مشمول برق رایگان می‌شوند.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=78466
  • نویسنده : مریم حاج‌نوروز نظری
  • ارسال توسط :
  • منبع : خبرگزاری صدا و سیما

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.