3

۴ نقطه برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی در کلاله تعیین شد

  • کد خبر : 75898
  • 07 اردیبهشت 1401 - 13:39
۴ نقطه برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی در کلاله تعیین شد
شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است.

فرماندار کلاله گفت: چهار نقطه در مناطق روستایی شهرستان برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی با ظرفیت تولید ۳۰ مگاوات برق تعیین شده است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از ایرنا، فرهاد شیبک روز سه‌شنبه در نشست برنامه ریزی جذب سرمایه گذار برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی در این شهرستان اظهارداشت: باتوجه به محدودیت‌هایی موجود در حوزه انرژی، راه اندازی نیروگاه خورشیدی بهترین روش برای کمک به مدیریت بهتر برق و جلوگیری از قطعی آن در زمان پیک مصرف است.

وی افزود: طبق مصوبه شورای عالی اقتصاد و سازمان برنامه‌ریزی، امسال بودجه‌ای برای تامین چهار هزار مگاوات برق با بهره‌گیری از انرژی‌های نو و تجدیدپذیر از محل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و  صرفه‌جویی و بهینه‌سازی مصرف سوخت در نظر گرفته شده است.

فرماندار کلاله ادامه داد: بر اساس این مصوبه با ایجاد نیروگاه خورشیدی در مناطق دورتر از محل پست توزیع یا دارای مشکل تامین و ضعف ولتاژ می‌توان به مدیریت مصرف انرژی کمک کرد.

 

 

نیروگاهیان

شیبک تصریح کرد: مصرف برق این شهرستان در شرایط عادی ۶۰ مگاوات است که با تامین زمین با اولویت اراضی دولتی برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی در چهار نقطه با ظرفیت ۳۰ مگاوات فشار کمتری به پست‌های توزیع وارد می‌شود.

وی اظهارداشت: نیروگاه‌های خورشیدی باید در نقاطی از شهرستان راه اندازی شود که ضمن رفع مشکل افت ولتاژ، زمینه جذب سرمایه گذاران در بخش کشاورزی آن نقطه را هم فراهم کند.

فرماندار کلاله از دستگاه‌های متولی خواست اراضی مورد نظر را شناسایی و مشکلات قانونی آن را رفع کرده و زمینه را برای جذب سرمایه گذاران فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، کاهش بارش‌ها و وقوع پدیده خشکسالی درسال آبی جاری و متعاقب آن کم شدن تولید برق نیروگاه‌های آبی، گرمای زودرس، افزایش مصرف برق و استخراج رمز ارزها، کلید واژه‌های نام آشنا و تکراری فصل گرما در سالیان اخیر است که به اعتقاد کارشناسان به دلیل تغییرات مکرر آب و هوایی، حرکت زمین به سمت گرم شدن و کاهش بارش‌ها، پایان تکرار این کلمات به برنامه ریزی صحیح و سرمایه‌گذاری برای ایجاد زیرساخت‌هایی از جمله استفاده از انرژی‌های نوین و جایگزین احتیاج دارد.

استفاده از انرژی خورشیدی در کنار مزایایی از جمله کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و متعاقب آن کاهش آلودگی هوا، یکی از راهکارهای مناسب رفع همیشگی دغدغه مردم نسبت به کمبود برق و قطع آن در روزهای گرم سال است که شرایط اقلیمی خشک و نیمه‌خشک گلستان با سالانه ۳۰۰ روز آفتابی، بهترین فرصت را برای بهره‌گیری از این انرژی طبیعی فراهم کرده است.

شهرستان کلاله با بیش از ۱۳۰ هزار نفر جمعیت و هزار و ۷۵۲ کیلومتر مربع وسعت در شرق استان گلستان واقع است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=75898
  • ارسال توسط :
  • منبع : ایرنا

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.