8

۵۷ درصد ظرفیت سد‌های مازندران آبگیری شد

  • کد خبر : 39528
  • 10 دی 1399 - 15:21
۵۷ درصد ظرفیت سد‌های مازندران آبگیری شد
"محمدابراهیم یخکشی" با اشاره به کاهش قابل توجه میزان بارندگی پاییزی در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: پارسال در چنین روز‌هایی ۲۶۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد‌های مازندران جمع شده بود که امسال با کاهش ۶ میلیون متر مکعبی به ۲۵۷ میلیون متر مکعب رسید.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران، میانگین آبگیری سد‌های استان را ۵۸ درصد اعلام کرد و گفت: به طور میانگین میزان آب موجود در پشت سد‌های مازندران همانند روز‌های مشابه پارسال است.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “محمدابراهیم یخکشی” با اشاره به کاهش قابل توجه میزان بارندگی پاییزی در استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته گفت: پارسال در چنین روز‌هایی ۲۶۳ میلیون متر مکعب آب پشت سد‌های مازندران جمع شده بود که امسال با کاهش ۶ میلیون متر مکعبی به ۲۵۷ میلیون متر مکعب رسید.

او افزود: بر اساس اعلام هواشناسی مازندران، بارندگی پاییز امسال مازندران، بیش از ۲۰۵ میلیمتر بود که در مقایسه با پاییز پارسال ۳۲ درصد و در مقایسه با میانگین دوره آماری پنج درصد کاهش داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه ۹۰ درصد آب پشت سد‌های مازندران مصرف کشاورزی دارد، گفت: ظرفیت ذخیره‌سازی آب پشت هشت سد فعال مازندران ۳۵۰ میلیون متر مکعب است.
وی همچنین از پر شدن نیمی از ظرفیت ذخیره آب در آب‌بندان‌های استان خبر داد و افزود: ۸۰۰ قطعه آب‌بندان با ظرفیت حدود ۳۷۰ میلیون متر مکعب در استان وجود دارد که تاکنون به طور میانگین۵۰ درصد از ظرفیت آن‌ها آبگیری شده است.

انتهای پیام/
لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=39528
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.