6

۵۸ درصد از مخزن تالاب – سد آلاگل گلستان پرآب است

  • کد خبر : 49872
  • 26 اردیبهشت 1400 - 17:45
۵۸ درصد از مخزن تالاب – سد آلاگل گلستان پرآب است
"شعبان رسولی" با اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۴ سد بزرگ از جمله تالاب سدهای "آلماگل و آلاگل" در این استان وجود دارد و رهاسازی قسمتی از آب تالاب - سد آلاگل برای مصارف آبزی پروری و مزارع کشاورزی پایین دست آن مشکلی برای تالاب ایجاد نمی‌کند و حقابه زیست محیطی آن نیز محفوظ است.

مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، از پر شدگی ۵۸ درصد از حجم کل مخزن تالاب – سد آلاگل معادل ۳۲ میلیون مترمکعب و ۷۶ درصد از مخزن تالاب – سد آلماگل معادل سه میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری نیروگاهیان به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، “شعبان رسولی” با اعلام این خبر اظهار داشت: ۱۴ سد بزرگ از جمله تالاب سدهای “آلماگل و آلاگل” در این استان وجود دارد و رهاسازی قسمتی از آب تالاب – سد آلاگل برای مصارف آبزی پروری و مزارع کشاورزی پایین دست آن مشکلی برای تالاب ایجاد نمی‌کند و حقابه زیست محیطی آن نیز محفوظ است.
وی افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۸۵ درصد مزارع پرورش ماهی محدوده پایین دست تالاب – سد آلاگل آبگیری شده و ۱۵ درصد باقیمانده نیز با رهاسازی یک تا دو میلیون مترمکعب آب، تا آخر هفته جاری آبگیری خواهند شد.

 

نیروگاهیان

رسولی، حجم مخزن تالاب – سد آلاگل را در سال‌های پرآبی ۵۰ میلیون مترمکعب اعلام کرد و اظهار داشت: با وجود رهاسازی آب این تالاب – سد برای مصارف کشاورزی و آبزی پروری که تا آخر هفته جاری ادامه دارد، همچنان ۳۰ میلیون متر مکعب آب در آن باقی می‌ماند که چند برابر حقابه زیست محیطی تالاب است.
وی تصریح کرد: بحث مقدار رهاسازی آب از تالاب آلاگل و یا سایر منابع آبی برای مصارف کشاورزی و آبزی پروری در جلسات متعدد کارگروه توزیع آب سدهای استان گلستان و با هماهنگی ادارات جهاد کشاورزی، حفاظت محیط زیست، تعاون روستایی و شیلات و بخشداری‌ها انجام می‌شود.
مدیر بهره‌برداری و نگهداری از تاسیسات آبی شرکت آب منطقه‌ای گلستان همچنین حجم فعلی آب مجموع سدهای گلستان را ۷۵ میلیون مترمکعب اعلام کرد و گفت: سال گذشته در همین مقطع زمانی ۱۹۲ میلیون مترمکعب آب ذخیره داشتیم.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://nirogahian.ir/?p=49872
  • نویسنده : زهرا خورشیدکلائی
  • ارسال توسط :
  • منبع : پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام های مبنی بر شکایت ، اعتراض ، وقوع جرم و ... بدلیل وابسته نبودن این پایگاه خبری به نهادهای دولتی و لزوم پیگیری این موارد از طریق نهادهای ذیربط مانند قوه قضاییه و ... قابل انتشار و قابل استناد نمی باشد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.